בעולם

בן גביר נגד קמלה האריס: "זה המעשה ההומניטרי"

המועמדת לנשיאות קמלה האריס אמרה כי תושבי לבנון עם משבר הומניטרי חמור, ועל כן ארה''ב תספק להם סיוע. בתגובה ענה לה השר בן גביר מה הוא המעשה ההומניטרי שיש לדאוג לו
דורון בלוך |  2
קמלה האריס (צילום shutterstock)
סגנית נשיא ארה''ב והמועמדת לנשיאות קמלה האריס, התבטאה בחשבון ה-X שלה בעניין המלחמה בלבנון וסיפרה כי ארצות הברית תספק סיוע הומניטרי לתושבי לבנון, כאשר היא מציינת את המלחמה כ"סכסוך". בתגובה השר בן גביר השיב לה מהו המעשה ההומניטרי הנכון.
בדברים שפרסמה, כתבה האריס "תושבי לבנון מתמודדים עם מצב הומניטרי חמור יותר ויותר. אני מודאג מביטחונם ורווחתם של אזרחים הסובלים בלבנון ואמשיך לפעול כדי לסייע במתן מענה לצרכים של כל האזרחים שם. לשם כך, ארה"ב תספק כמעט 157 מיליון דולר בסיוע נוסף לתושבי לבנון לצרכים חיוניים כמו מזון, מחסה, מים, הגנה ותברואה כדי לעזור לאלה שנעקרו מהסכסוך האחרון. תמיכה נוספת זו מביאה את סך הסיוע האמריקאי ללבנון בשנה האחרונה ליותר מ-385 מיליון דולר".
על כך השיב לה השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר "קמלה, המעשה ההומניטרי הוא לוודא שכל אזרחי צפון ישראל יחזרו הביתה בריאים ושלמים, נגד כל האויבים".
כזכור, האריס בירכה על חיסולו של נסראללה, אך במקביל טענה כי "דיפלומטיה נותרה הדרך הטובה ביותר להגן על אזרחים ולהשיג יציבות מתמשכת" ומציאת פתרון על מנת "שתושבים משני הצדדים יוכלו לחזור בבטחה לבתיהם".

תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מתי?
    miro 10/2024/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מתי ההנהגה העכשוית תבין שהאיש גורם נזק שאחר כך יהיה קשה לתקן?!!!
    סגור
  • 1.
    עניי עירך קודמים. כל הכבוד לבן גביר (ל"ת)
    דב 10/2024/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור