בארץ

דובר צה"ל חושף: זו התשתית התת קרקעית שאותרה כ-300 מטר מהגבול

בהצהרתו, התייחס דובר צה"ל למנהרה התת קרקעית שאתרו לוחמי אוגדה 98 ו-36 בלבנון. "כוחותינו פשטו על מתחם פיקוד תת קרקעי והשמידו אותו. הכוחות מצאו אמצעי לחימה של כוחות רדואן, תשתיות חשמל וקשר ומזון טרי", כך ציין דובר צה"ל

מערכת ice | 
דניאל הגרי (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני)
 על רקע המצב הביטחוני המורכב, סקר דובר צה"ל את הפעולות הצבאיות בכמה זירות שונות נגד ארגוני הטרור חיזבאללה וחמאס. לצד זאת, עדכן דובר צה"ל את אזרחי ישראל בשינויים של פיקוד העורף ובציון שנה לאירועי ה-7 באוקטובר.
"ערב טוב ושבוע טוב, לאורך כל החג וגם עכשיו, לוחמינו ממשיכים להילחם בלבנון. לוחמי אוגדה 98 ו-36 מתמרנים בשטח הסבוך, מאתרים וממשיכים להשמיד אמצעי לחימה ותשתיות של  חיזבאללה בכפרים, אותם כפרים מהם חיזבאללה תכנן לצאת למתקפה ביום פקודה.
עד כה, כוחותינו השמידו יותר מ-2,000 מטרות של חיזבאללה בהם מבנים צבאיים, תשתיות קרקעיות של הארגון. בתיעוד הנראה כאן, כוחותינו פשטו על מתחם פיקוד תת קרקעי והשמידו אותו. הכוחות נכנסו למנהרה, באורך כ-250 מטרים.  הכוחות מצאו תוואי, מטבחון, תיקי לחימה ואמצעי לחימה של כוחות רדואן, תשתיות חשמל וקשר ומזון טרי", כך מסר דובר צה"ל.
לדבריו, אותה מנהרה שכללה מתחמים שונים עם אמצעי לחימה, נועדה לסייע למחבלים במתקפה על יישובי הגליל. על פי דובר צה"ל אותה מנהרה הושמדה. "בתחילת התמרון, הכוחות חיסלו מהקרקע ומהאוויר כ-440 מחבלים, מתוכם 30 מפקדים בדרגות שונות. ללחימה מחיר כבד.
מתחילת הלחימה מדרום הלבנון, בישרנו על נפילתם של 9 לוחמי צה"ל. אתמול עדכנו על שני לוחמי צהל נוספים שנהרגו כתוצאה מכלי טיס בלתי מאויש בהגיע מעיראק. באותו אירוע, נפצעו עוד 24 חיילים, 21 מהם באורח קל. אנחנו מתחקרים את האירוע. לוחמי צהל שנפלו בקרבות, הקריבו את היקר מכל. אנחנו מח קים את המשפחות השכולות".
לצד זאת, ציין דובר צה"ל כי במהלך הפעולה הקרקעית בוצעו עשרות תקיפות של חיל האוויר אשר ממשיכות בדרום לבנון ובביירות. "שלשלום תקפנו את מפקדת המודיעין הראשית של חיזבאללה בלב הדאחייה, עדיין בודקים את תוצאות התקיפה ונעדכן בהמשך", מסר דובר צה"ל.
עוד ציין דובר צה"ל כי: "בעזה, אישרנו כי לפני שלושה חודשים, בתקיפה של צה"ל ושב"כ, חיסלנו את המחבל רוחי משהתא. הוא היה יד ימינו של מנהיג החמאס יחיא סינוואר.  "באיו"ש בפעילות משותפת ביום חמישי חוסל ראש תשתית חמאס בטול כרם ואיתו 14 מחבלים נוספים. הם תכננו לבצע פיגוע בסגנון השבעה באוקטובר בטווח המיידי". 
לאחר שהדגיש כי יש להתעדכן בשינויים של פיקוד העורף באתר הרשמי, התייחס דובר צה"ל לציון שנה ל-7 באוקטובר. הגרי התייחס לקורבנות ה-7 באוקטובר ואמר: במלוא שנה, אנחנו מחויבים להמשיך והילחם עבורם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה