TOP 5

השווי המפתיע של חסן נסראללה: כמה באמת שווה מנהיג חיזבאללה?

מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה, מחזיק הון שנאמד במאות מיליוני דולרים. אבל מהיכן מגיע הכסף? האם מדובר בנדל"ן יוקרתי, מכוניות יוקרה, שכר גבוהה? או שמא מקורות מפתיעים אחרים? כמה שווה חסן נסראללה
מערכת ice |  2
חסן נסראללה (צילום shutterstock)

חסן נסראללה, מנהיג חיזבאללה בלבנון, ידוע כמנהיג צבאי ופוליטי מהבולטים במזרח התיכון, אך לצד תדמיתו הציבורית קיימת גם שאלה על עושרו האישי. על אף שחיזבאללה מציג את עצמו כארגון שלוחם למען העם הלבנוני, דיווחים שונים חושפים כי נסראללה עצמו צבר הון משמעותי באמצעות רשת רחבה של פעילות עסקית ומבני חברות.

להלן חמש נקודות עיקריות המספקות הצצה לשווי של נסראללה:


1. מימון איראני מסיבי:
נסראללה מקבל סכומים גדולים של כסף מממשלת איראן. ההערכות מדברות על כ-800 מיליון דולר בשנה, שמגיעים בעיקר למימון פעילותו של חיזבאללה, אך חלק מהכספים עשויים להיות מופנים לנכסים אישיים​.

2. נדל"ן בארה"ב ודרום אמריקה:
דיווחים מראים שנסראללה מעורב בעסקאות נדל"ן יוקרתיות בארצות הברית ודרום אמריקה. הכספים מועברים דרך רשתות בנקים ובאמצעות שמות פיקטיביים, מה שמקשה על מעקב אחר הנכסים​.
3. סחר בסמים גלובלי:
חיזבאללה מעורב בפעילות פלילית נרחבת, כולל סחר בסמים בקנה מידה עולמי. חלק גדול מהכנסות חיזבאללה מגיע מפעילות זו, כאשר נסראללה נהנה מהרווחים שמועברים גם לחשבונות אישיים​.
4. שימוש ברשתות בנקים סודיות:
נסראללה משתמש במבנים פיננסיים מורכבים כדי להסתיר כספים, כולל חשבונות בנקים סודיים בברזיל, פרגוואי ושוויץ. הכספים המועברים משמשים לרכישות נדל"ן ונכסים נוספים ברחבי העולם​.
5. העושר הנסתר בלבנון:
נסראללה מפעיל רשת של פוליטיקאים ועסקנים בלבנון שמעבירים כספים ממוסדות המדינה לחשבונות פרטיים. הכספים מנותבים מחוץ ללבנון, ונשמרים בסוד כדי להגן על עושרו האישי​.
חסן נסראללה, מנהיג חיזבאללה, מחזיק בשווי נקי שנע בין 250 מיליון דולר לפי הערכות משנת 2018 ועד למיליארד דולר לפי דיווחים חדשים יותר. המקורות של הונו קשורים לארגון חיזבאללה ולפעילויותיו הפליליות ברחבי העולם, כולל סחר בסמים, הלבנת הון ורמאויות פיננסיות.
 

תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    כמה שווה נסראללה?
    רפאל 09/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא שווה כמו נייר טואלט משומש פעמיים
    סגור
  • 1.
    נחש גדול. כבר סידר לו את היציאה מלבנון במקרה חירום (ל"ת)
    דין 09/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור