כסף וצרכנות

כמה כסף עלתה לישראל מתקפת המנע על חיזבאללה?

אחרי מתקפת המנע של ישראל על ארגון הטרור חיזבאללה, במסגרתה כ-100 מטוסי קרב תקפו בלבנון, בכיר בתעשייה הביטחונית חושף כי העלות הכוללת לישראל עומדת על כחצי מיליארד שקל. איך עובדת החלוקה ואילו סכומים לא נכללים בה?
מערכת ice | 
חילופי אש בגבול לבנון (צילום פלאש 90/ אייל מרגולין)
צה"ל ביצע הבוקר (ראשון) מתקפת מנע על חיזבאללה, במסגרתה כ-100 מטוסי קרב תקפו בשטח לבנון אלפי משגרים של ארגון הטרור חיזבאללה, שכוונו לישראל, ומנעו מתקפה גדולה בהרבה שתכנן חיזבאללה, בין היתר נגד בסיס מודיעין של 8200 ומטה המוסד בגלילות.
למעשה, על פי חיזבאללה, כ-320 רקטות וכטב"מים חצו לשטח ישראל ולא הצליחו לגרום לנזק, כאשר רובן יורטו. למרות זאת, אחד המיירטים פגע באירוע חריג מאוד בספינה של צה"ל, שם חייל אחד נהרג ושלושה נפצעו. בנוסף, מספר בתים בעכו והסביבה ניזוקו בעקבות נפילות של שברי מיירטים.
כעת, ב"גלובס" חושפים את עלות מתקפת המנע של ישראל. בכיר בתעשייה הביטחונית ששוחח עם האתר חשף כי העלות הכוללת של מתקפת המנע עומדת על כ-120 מיליון דולר (כחצי מיליארד שקל). 
כ-4,000 פצצות JDAM נורו, משמע 100 מיליון דולר רק על פצצות JDAM, שכן עלות של פצצה אחת כזאת מסתכמת ב-25 אלף דולר. בנוסף, הפעלה של כ-100 מטוסי קרב משש שש שעות עולה למדינה כ-18 מיליון דולר. הפעלת כטב"מים ל-12 שעות עולה כ-1.08 מיליון דולר, כל זאת מבלי להתחשב בעלות חיילי המילואים והוצאות נוספות הקשורות לכך, כך שמדובר בחישוב גס.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה