השוק

רק החברה השביעית בהיסטוריה: אנבידיה בהישג חסר תקדים

אינבידה הצטרפה למועדון אקסקלוסיבי במיוחד, כאשר הפכה ליצרנית השבבים הראשונה שחצתה שווי שוק של טריליון דולר; היא גם החברה השביעית בהיסטוריה שנכנסת לאותו מועדון
מערכת ice | 
מנכל ומייסד אנבידיה גנסן הואנג (צילום באדיבות אנבידיה)
חברת אינבידה הצטרפה היום (שלישי) למועדון אקסקלוסיבי במיוחד, כאשר הפכה ליצרנית השבבים הראשונה שחצתה שווי שוק של טריליון דולר. היא גם החברה השביעית בהיסטוריה שנכנסת לאותו מועדון. 
המתחרה העיקרית, Taiwan Semiconductor Manufacturing, היא יצרנית השבבים הבאה בגודלה בעולם, בשווי של כ-535 מיליארד דולר.

היא גם החברה השביעית בהיסטוריה שנכנסת לאותו מועדון. שאר החברות הן: מטא, אפל, אלפבית, מיקרוסופט ואמזון.
אנליסטים בוול סטריט כינו את התחזית של אנבידיה "בלתי נתפסת", והעלו את יעדי המחירים שלהם בהמוניהם. יעד המחיר הגבוה ביותר העריך את החברה בכ-1.6 טריליון דולר.
"בהתחשב בהערכת השווי הרבה מעל הממוצע ארוך הטווח, יהיה לחץ משמעותי לספק צמיחה גבוהה על בסיס עקבי... עלולה להיות תנודתיות במחיר המניה שלה בעתיד", סוזנה סטריטר, ראש אגף כספים ושווקים בהארגריבס לנסדאון, אמרה.
בינה מלאכותית תפסה את מרכז הבמה לאחר שאנבידיה הדהימה את המשקיעים עם תחזית הכנסות בשבוע שעבר שעברה את ציפיות האנליסטים ביותר מ-50%.
"אנבידיה היא הפוסטר של הבינה המלאכותית כרגע", אמר תומס הייז, יו"ר ב-Great Hill Capital. "השוק מתחיל להבין שבינה המלאכותית היא אמיתית."
מניית אנבידיה עלתה בכ-25% בשבוע שעבר, מה שעורר עלייה במניות הקשורות לבינה מלאכותית, מה שגם חיזק יצרניות שבבים אחרות.
"סוחרים טכניים ושגעון הבינה המלאכותית דחפו את אנבידיה מעל רף הטריליון דולר וזה לא זול", אמר ג'ים קלהר, אנליסט ב-Argus Research.
ההצלחה המהירה של ChatGPT בבעלות OpenAI גרמה לענקיות טכנולוגיה כמו אלפבית ומיקרוסופט להפיק את המרב מהבינה המלאכותית הגנרטיבי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה