השוק

מכה ללקוחות מקדונלדס: ספקית הצ'יפס קורסת ונכנסת לפשיטת רגל

Lamb Weston, ספקית הצ'יפס הגדולה של מקדונלד'ס, מקצצת בכוח האדם ותפטר 4% מעובדיה בעולם, הסיבה העיקרית למצבה הקשה של Lamb Weston נעוצה בשינוי בהרגלי הצריכה של האמריקאים. מנכ"ל החברה, טום ורנר, ציין כי "תנועת הלקוחות במסעדות והביקוש לתפוחי אדמה קפואים, ביחס להיצע, ממשיכים להיות חלשים
מערכת ice | 
צ'יפס
בעוד שתעשיית המזון המהיר בארצות הברית מתמודדת עם אתגרים משמעותיים, הלקוחות כנראה עומדים לספוג מכה, כאשר Lamb Weston, ספקית הצ'יפס הגדולה של מקדונלד'ס, מכריזה על קיצוצים נרחבים בכוח האדם מה שישפיע גם על הסניפים.
החברה, המובילה בייצור צ'יפס בצפון אמריקה, הודיעה על פיטורים של 4% מכוח העבודה הגלובלי שלה וצמצום קווי הייצור בעקבות דו"ח רווחים מאכזב. מהלך זה משקף את המגמה הרחבה יותר של צרכנים הנמנעים מרכישת מזון מהיר בשל מחירים גבוהים, ומעדיפים לבשל בבית.

הסיבה העיקרית למצבה הקשה של Lamb Weston נעוצה בשינוי בהרגלי הצריכה של האמריקאים. מנכ"ל החברה, טום ורנר, ציין כי "תנועת הלקוחות במסעדות והביקוש לתפוחי אדמה קפואים, ביחס להיצע, ממשיכים להיות חלשים, ואנו מאמינים שהם יישארו חלשים עד סוף שנת הכספים 2025". נתון מדאיג במיוחד הוא שכ-80% מהצ'יפס הנצרך בארה"ב מגיע ממסעדות מזון מהיר, מה שמסביר את הפגיעה הקשה ב-Lamb Weston.
כדי להתמודד עם המצב, רשתות המזון המהיר השיקו מבצעים של ארוחות במחירים אטרקטיביים. מקדונלד'ס, למשל, הציגה "ארוחת 5 דולר" הכוללת המבורגר, נאגטס, צ'יפס קטן ושתייה. אולם, מבצעים אלה גרמו לירידה בביקוש הכולל לצ'יפס, שכן צרכנים רבים בוחרים במנת צ'יפס קטנה במקום בינונית. ורנר הדגיש: "רבים מהמבצעים האלה גורמים לצרכנים לרדת ממנת צ'יפס בינונית לקטנה".
ההשלכות הכלכליות על Lamb Weston הן משמעותיות. מניות החברה צנחו בכמעט 35% מתחילת השנה, והדו"ח הכספי לרבעון הראשון של שנת 2025 מראה ירידה של 1% במכירות נטו, ירידה של 34% בהכנסות מפעולות, וצניחה של 46% ברווח הנקי בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. מקדונלד'ס, הלקוח הגדול ביותר של Lamb Weston, גם היא חווה ירידה במכירות, עם ירידה של 0.7% במכירות בחנויות זהות בארה"ב ברבעון האחרון.
מצב זה משקף את האתגרים הרחבים יותר בתעשיית המזון המהיר בעידן של אינפלציה גבוהה ושינויים בהעדפות הצרכנים. בעוד שרשתות המזון המהיר מנסות להתאים את עצמן למציאות החדשה באמצעות מבצעים והוזלות, ספקיות כמו Lamb Weston נאלצות להתמודד עם ירידה בביקוש ולנקוט בצעדים דרסטיים של התייעלות. השאלה הגדולה נותרת: האם תעשיית המזון המהיר תצליח להתאושש ולמצוא איזון חדש בין מחירים אטרקטיביים לצרכנים לבין רווחיות לחברות ולספקים?
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה