השוק

טבע ממחזרת את החוב הקצר: תנפיק אג"ח ירוק ב-2 מיליארד דולר

החוב של טבע הסתכם ב-2022 בכ-22 מיליארד דולר כש-2.1 מיליארד דולר מחוב זה סווג חשבונאית כ"חוב לטווח קצר"; טבע תנפיק אג"ח ירוקות בכ-2 מיליארד דולר ותבצע פירעון מוקדם ל-2.25 מיליארד דולר
ניצן כהן | 
ריצ'רד פרנסיס, נשיא ומנכ"ל טבע (צילום vecteezy, אלעד מלכה, אייל תגר)
טבע הודיעה היום על מהלך של מימון מחדש של החוב הקצר שלה. החברה תנפיק אג"ח חדשות בהיקף כספי כולל של כ-2 מיליארד שקל כשבמקביל היא תבצע פירעון מוקדם של אג"ח בהיקף כספי של 2.25 מיליארד דולר. משמעותה הדברים היא שהחוב של טבע יפחת ב-250 מיליון דולר.
האג"ח שתנפיק טבע יהיו אג"ח ירוקות כלומר אג"ח שתמורת המימון שתנבע מהן יופנו להשקעות באפיקים "ירוקים" וזה נועד כדי לצמצם ולו במעט את המרווחים בהנפקה הזו ויותר מזה על מנת לעודד את המשקיעים להזרים לחברה את הביקושים הנדרשים כדי להשלים את המהלך.

נזכיר כי החוב של טבע, נכון לסוף שנת 2022 עומד על כ-22 מיליארד דולר כשכ-10% ממנו מסווג חשבונאית כחוב לזמן קצר. החוב הגבוה של טבע מעיב משמעותית על הביצועים שלה כך שהיא צריכה לשרת את החוב את עלויות המימון הנלוות אליו, מה שמקשה על השקעות ביצירת הכנסות עתידיות.
נזכיר כי טבע אמורה לפרוע בשלוש השנים הקרובות כ-11 מיליארד דולר והשנה יתווספו לתשלומים אלה הקנסות שקיבלה בארה"ב כדי לסיים את פרשת האופיאידים. התשלום בשל סגירת התביעות נגדה בארה"ב עומדות על 450 מיליון דולר מידי שנה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה