השוק

זה מה שיעצור את המהפכה? השריר של המשקיעים האמריקאים נחשף | טור שישי

למה מחלקות משאבי האנוש אצל משקיעי ההייטק הגדולים עובדות שעות נוספות על הסניף הישראלי? למה המשקיעים האמריקאים מתחילים לחשוב על ירדן כחלופה לישראל? למה חושש נגיד בנק ישראל ממתקפת ספוקלנטים? | טור שישי
ניצן כהן |  124
בנימין נתניהו, יריב לוין, שמחה רוטמן (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל)
בימים האחרונים אירוע רודף אירוע, שעה רודפת שעה והכל פועל לכיוון אחד – המדרון החלקלק, ולכן היה חשוב להבין איך רואים את המהפכה המשפטית ידידי ישראל הגדולים שחיים מעבר לים. מדובר באנשי עסקים, בנקאים וכן הלאה ונקודת המבט שלהם כלכלית/ עסקית אבל לא רק. כולם אוחזים בתפקידים בכירים בארגונים שלהם ולכולם השפעה לא מבוטלת על סביבתם. אלה אנשים שבמשך שנים הכלכלה הישראלית רצתה בחברותם/ השקעתם והגנתם, ואלה אנשים מודאגים, מודאגים מאוד.
"אנחנו רואים דמוקרטיה חשובה מאוד מתפרקת" אמר לי אחד מהם בימים האחרונים "ישראל היא מעצמה צבאית וכלכלית, עומדת בשורה אחת יחד עם כל מעצמות העולם המערבי והיא מתפרקת. המשמעות של זה היא דרמטית, הרבה יותר מכל משבר כלכלי שישראל נכנסת אליו ואולי ניתן להתגבר עליו בעוד כמה שנים. אצלנו מדברים על מצב בו מדינה דמוקרטית מערבית שהושקעו בה סכומי כסף ענקיים, עוברת למצב בו כל הידע והיכולות הצבאיות עומדים ליפול בידיים לא אחראיות ומכאן החשש הגדול שלנו". הוא אמר.

איך זה קשור לכלכלה? שאלתי את בן שיחי, משל אינני יודע מה משמעות הדברים "המשמעות המידית היא הוצאת כסף, נשק ותחמושת מערבית ממדינה כזו, השלב השני הוא בידוד מדיני, העולם יחפש חלופה יציבה לישראל במזרח התיכון, כרגע מדברים על העברת הנוכחות הבינלאומית לירדן. והשלב המקביל הוא צמצום הכוח הצבאי הישראלי כדי שלא יחצה את גבולות המותר/ אסור בכללי המשחק הבינלאומיים או נכון יותר ממה שמצופה ממדינה כמו ישראל. ואתה שואל איך זה קשור לכלכלה?".
הבכיר המשיך, כשנגע בהיבטים הכלכליים של התהליך הזה. "אתה טועה כשאתה שואל אותי על משיכת השקעות מישראל זו רק פעולה אחת, אנחנו מדברים על כמה דברים שקורים במקביל, כאן ועכשיו. הדבר הראשון הוא לצמצם את החשיפה שלנו להפסדים מהתהליך הזה. כלומר, לנסות להוציא כמה שיותר כסף מישראל כאן ועכשיו.
השלב השני הוא מה עושים עם הכסף הזה עכשיו? משקיעים אותו לטווח קצר כדי להחזיר לישראל בהמשך? מנצלים את ההזדמנות לייצר השקעות קבע מחוץ לישראל? אבל אתה מבין את התהליך שעובר אצלנו עכשיו. יש המון כוחות שרוצים להעביר את הכסף ולנצל את ההזדמנות להגדיל את ההשקעות באזורים הגיאוגרפיים שהם אחראיים עליהם, הבונוסים שלהם יושפעו מזה. זה שמסורתית אנחנו /אחראים על ההשקעות בישראל קיבלנו עדיפות, זה הולך ונעלם.
"הדבר השלישי הוא מה עושים עם כסף שכבר הושקע בישראל בהשקעה של קבע. בדרך כלל מערבים בזה גורמים מדיניים כדי לקבל את ההערכות שלהם. כבר כמעט 10 שנים שגורמים מדיניים לא היו חלק מהתמונה הזו. הכל היה ברור, ישראל הייתה אי של יציבות, סוג של וילה בג'ונגל. אבל עכשיו צריך את ההערכות של גורמי המקצוע המדיניים, והם לא רואים את מה שקורה כאן בעיניים טובות.
"הם למעשה אומרים לנו לגבי השקעות הקבע, לעשות כל מה שאנחנו יכולים לצמצם את הנזקים שלנו, לאתר את המוחות והידע שאנחנו רוצים ולא יכולים לוותר עליהם ולהתחיל לשנע אותם למדינות מערביות, הכנסה של מחלקות משאבי האנוש לתמונה ואלה מנסים להבין אם כדאי להוציא את הכישרונות שלנו לקפריסין או יוון כדי להקל על ההתאקלמות שלהם, או דווקא להעביר אותם לארה"ב או בריטניה כשלשם המעבר יהיה קשה יותר אבל הוא אפשרי וזול יותר, אירלנד הייתה היעד המועדף על ההנהלות, אבל זה מקום קשה לישראלים ולכן מנסים לייצר חלופות".
התהליך הזה יכול לעצור או שהוא בשלב האל חזור? "התהליך הזה הוא בראשיתו, אבל הוא רציני. התשומות הניהוליות שמושקעות הן לא מבוטלות ומשבוע לשבוע הן גדלות. אז לשאלה שלך, אם הוא הפיך? לא בטוח, אבל הכל יכול להיות" אמר הגורם.
נפגשתם עם גורמים ממשלתיים ישראלים, העליתם את החששות שלכם. "נכון, אבל אנחנו לא תמימים. אנחנו מבינים שיש גורמים ממשלתיים שמבינים היטב את מה שאנחנו אומרים ויש כאלה שהשיח איתם הוא בזבוז זמן יקר. אנחנו גם מבינים שההחלטות מתקבלות במקום אחר, אצל בנאדם אחד בדיוק כמו משטרים מהסוג האחר ולכן לא נראה שכדאי להמשיך לבזבז זמן על פגישות איתם במקום לנצל את הזמן הזה למיפוי מחדש של ההון האנושי שאנחנו מחזיקים כאן בישראל".
אז בוא נדבר רגע על הפיל שבחדר, האיש שקובע הכל, מה מעמדו היום? "אתה צריך להפריד את השאלה שלך למה מעמדו היום אצלנו לעומת מה מעמדו במסדרונות בפוליטיקה האמריקאית". ומה מעמדו שם עכשיו? "הוא לא האדם הכי רצוי בבית הלבן, אני חושב שכל בר דעת מבין את זה. אבל אתה צריך לשאול את זה אחרת, האדם הספציפי הזה מוטה כל כולו ארה"ב, הוא מקדיש אין סוף של זמן ללמוד את הזרמים בפוליטיקה האמריקאית ואני יכול להניח שכשיסיים את תפקידו בישראל, הוא יבלה תקופות ארוכות בארה"ב.
"אז ברור לכולם שאם המהפכה שלו תושלם, ואם החששות הגדולים ביותר של הפוליטיקה המרכזית האמריקאית יתממשו, הוא עלול למצוא את עצמו ברשימות שחורות ששמורות לגורמים פוליטיים אפלים מאוד. אם אתה שואל האם הוא שם? אז לא. הוא לא שם - כרגע, אבל הוא בהחלט עלול למצוא את עצמו שם. לא היום, אלא בהמשך.
"הפוליטיקה המרכזית האמריקאית מאוד לא סלחנית לגורם שעושה להם את מה שעושים היום בישראל. ישראל היא לא עוד מדינה, אתה צריך להבין את זה. לישראל מייחסים מעמד מיוחד בוושינגטון, הושקעו מיליארדים רבים של דולרים ב-75 השנים לקיומה של המדינה הזו, חיילים אמריקאים איבדו את חייהם כדי לסייע למדינת ישראל, ולראות איך מפנים לכל זה עורף, זו מכה קשה לכל אוהבי ישראל בוושינגטון וגם הם צריכים לדאוג לעצמם". אמר הגורם.
בבנק ישראל הכריזו על מצב חירום
באופן חריג ביותר כינס ביום רביעי נגיד בנק ישראל את ועדת היציבות הפיננסית. כמה שעות לפני כן, הדולר כבר הגיע ל-3.7 שקל ונראה שהוא עושה את דרכו ל-4 שקלים. בבנק ישראל מבינים ומכירים היטב את ההשפעות של דולר רמה הזו (מקובל להניח של 1% התחזקות של הדולר מעלה את האינפלציה ב-0.15%) או אז נכנסה יד נעלמה לשוק ומכרה דולרים באגרסיביות כדי להרגיע. בשוק המט"ח אומרים שהיה זה בנק ישראל שמכר דולרים, אבל בבנק ישראל מילאו פיהם מים. הם גזרו על עצמם שתיקה כשהם קנו דולרים ולכן הם פועלים אותו הדבר בצד השני – בהנחה שזה הם.
ועדת היציבות הפיננסית היא גוף משלים לפיקוד העורף. היא נכנסת לפעולה בנקודות קיצון בהם יש חשש לנזילות של המערכת. כלומר, הבנקים המקומיים שומרים את הדולרים אצלם מטעמים ברורים והציבור מסתער על הסניפים (או על הדיגיטל שלהם). הוועדה מנסה לייצר נורמליות בעולם לא נורמלי וזה אומר שאת הכסף ייתן בנק ישראל, הממשלה באמצעות נציגיה בוועדה תספק וודאות וכן הלאה, רשות ניירות ערך תנסה להבהיר מה יקרה לפירמות הציבוריות והמדווחות וכך למעשה מנסים לתכלל את האירוע ולייצר פתרון.
לפני כינוס הוועדה השיח היה שגורם פוליטי אלמוני לוחץ על נגיד בנק ישראל לכנס אותה. לא ברור מה הייתה תגובתו הראשונה  של הנגיד ומי לקח חלק בהחלטה לכנס את הוועדה, אבל היא כונסה. גורם כלכלי מקצועי בכיר אמר אתמול שמדובר בכרסום משמעותי בעצמאות של בנק ישראל והוא מקווה שהכניעה של נגיד בנק ישראל אתמול הייתה חד-פעמית ונבעה מהפניקה שהייתה אתמול בשוק.
"החשש הגדול שלנו, יותר מאובדן עצמאות בנק ישראל זה שהפעולה החריגה ביום רביעי קוראת לכל ספקולנטי המט"ח העולמי לבוא לכאן ואז באמת שאלוהים יעזור לנו" אמר הגורם.
אז שיהיה בהצלחה לכולם.
תגובות לכתבה(124):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 101.
    סוף למדינה זה סוף פיזי גם לשמאלנים
    גדי 02/2023/26
    הגב לתגובה זו
    1 1
    תוציאו תכסף חלאןת תוציאו הסוף שלנו יהיה גם הסוף הפיזי שלכם ושל כל יהודי בעולם.ישחטו אותנו ברחובות.בפריז לונדון מוסקווה ניו יורק.אין מדינה אין יהודים
    סגור
  • 100.
    הגיע הזמן להפרד מ''ידידינו האמריקאים ''
    רמי 02/2023/26
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הם אלה שארגנו, את מלחמת יום כיפור, את אוסלו, את ההתנתקות ואת גניבת שדות הגז שלנו. לחפש חברים חדשים.
    סגור
  • 99.
    עוד פברוק מומצא?
    אמת 02/2023/26
    הגב לתגובה זו
    1 1
    חייליםאמריקאים איבדו את חייהם לסייע לישראל? חיילים יהודים אמריקאים, שבאו להתנדב כיהודים כן. יהי זכרם ברוך... ארה"ב לא שולחת את חייליה לכאן .. ירדן חלופה טובה יותר? בהצלחה רבה.. תתחילו את הספירה לאחור, מהרגע שתעבירו את הכסף, עד שייעלם לגמרי. הרס הכלכלה? השמאלנים שמעלים כותרות שקריות, הם הורסי הכלכלה. שינוי המערכת המשפטית? חובה!!!! באף מדינה דמוקרטית מערבית אין חוקי דקטטורה כמו בישראל. הממשלה הזו סוף סוף מחזירה את השפיות ואת הדמוקרטיה לעם. איך ייתכן שהעם בחר את בחירתו, ואינו מורשה למשול? הרי מי שעיניו בראשו ויש לו את הבנת הנקרא, רואה מה עשו השופטים במדינצ ישראל וראשיותיה בכלל, ובמערכת המשפט בפרט. הכלל הוא כל מה שנגד העם היהודי, נגד המדינה, נגד חיילי צה"ל ונגד היהדות!!!! ואת זה צריך להחזיר למשבצות הנכונות, כי זאת המדינה היהודית היחידה בעולם!!!!!!
    סגור
  • 98.
    הפתרון
    ירדן 02/2023/26
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אמת ירדן הינה אות ומופת לדמוקרטיה , יציבה משגשגת ופורחת . ירדן אור לעולם בכל הקשור לזכויות אדם הפרט והכלל, המלך שלהם סחבק ומתוק אמיתי. מומלץ לכל להעביר את השקעותיהם לשם.
    סגור
  • 97.
    צריך לסמוך על הממשלה !
    הדס 02/2023/26
    הגב לתגובה זו
    1 2
    בנימין נתניהו הוא ראש ממשלה חכם מאוד ואחראי ורוצה בטובת עם ישראל!אין לנו מה לדאוג יש לו הרבה אנשים מסביבו שהם יודעים מה הם עושים...כמו:לעין,ניר ברקת ועוד ...הם גאונים!מאוד חכמים!בהצלחה !אני סומכת עליכם!
    סגור
  • טען עוד
  • 96.
    המשקיעים יחזרו תוך פחות משנה
    אבי 02/2023/25
    הגב לתגובה זו
    2 1
    שכן יראו עד כמה הרפורמה לא רק שלא פגעה בדמוקרטיה אלא הביאה את המדינה למקום הנכון, במקום שלטון הרועצים המשפטיים ושופטוני בגץ הארורים לדמוקרטיה אמיתית.
    סגור
  • 95.
    זו ההוכחה שראש ממשלה שנתון בכתבי אישום לא אמור לכהן (ל"ת)
    עדי 02/2023/25
    הגב לתגובה זו
    1 7
    סגור
  • 94.
    3 מכוערים נכלוליים נאלחים שנואים במדינת ישראל (ל"ת)
    ריי 02/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 4
    סגור
  • אכן 3 גופים מכוערים ונכלוליים
    אבי 02/2023/25
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הבגץ הארור, הרועצת המשפטית הנבזית וכמובן חלאות הפרקליטות תופרת התיקים
    סגור
  • 93.
    זה אתר של שונאי ישראל לפי התגובות כאן
    סלפי 02/2023/25
    הגב לתגובה זו
    3 1
    אין מצב שאלו יהודים שמגיבים בכזו בורות ושנאה...
    סגור
  • 92.
    מה אתם צוחקים פוליטיקאים אידיוטים?
    יסמין 02/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 4
    הכל כל כך טוב בישראל!!!! חוץ מזה שלנתניהו ימומנו לו שני בתיו המדינה עולה באש
    סגור
  • 91.
    ביבי רוטמן ולוין
    אירנה 02/2023/25
    הגב לתגובה זו
    1 3
    שלושה מפלצות אדם מטורפות חטפו את המדינה
    סגור
  • את, הבגץ, גלי בהרב מיארה והפרקליטות הן המפלצות האמיתיו (ל"ת)
    אבי 02/2023/25
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 90.
    הגיע הזמן שהליכוד ימחקו את הכיתוב "ליברלי" משמו (ל"ת)
    קד 02/2023/25
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • 89.
    כולם משביתים את המדינה ברביעי
    ישראלי 02/2023/25
    הגב לתגובה זו
    2 3
    לא ניתן למטורפים חולי נפש לנהל את המדינה. לר תהיה כאן דיקטטורה.
    סגור
  • 88.
    ישראל נפלה בידיים של חבורת מטורפים משיחיים הזויים.
    מוטי 02/2023/25
    הגב לתגובה זו
    2 3
    קשה לצפות בחבורת המטורפים הזו, הקשיש הנאשם המושחת השקרן הנהנתן עח כל העם ליד לוין הרובוט עם פצצת ההרס בראש כבר 20 שנה , והרוטוויילר הדוחה על עיני השיגעון המתרוצצות שלו. כולם ממש לא נראים בריאים בנפשם.
    סגור
  • 87.
    הכתב "נראה לי-אף לא יודע"
    הצופה 02/2023/25
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הכתב נשמע מאוהב בלנסות ללנסר את הענף שהוא יושב עליו
    סגור
  • 86.
    איבדתם אותי כשהצעתם את ירדן כחלופה, נו באמת... (ל"ת)
    איתן 02/2023/25
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 85.
    דרעקס
    רפול 02/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 2
    אני מסתכל על התמונה של שלושת הדרקים האלה ובא לי להקיא
    סגור
  • 84.
    הכל לטובה (ל"ת)
    יעלה 02/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 83.
    הכי לשוב להציל שניים דרעי וביבי מה חשוב המחיר (ל"ת)
    יור 02/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • 82.
    אם אברכים יתפללו מספיק, אז אלוהים יעזור לנו...סתאאאם (ל"ת)
    ספיר 02/2023/25
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 81.
    שייואוו... איזה אוסף של שטויות במיץ עגבניות .
    קיבוצניק 02/2023/25
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מי כתב את זה ?
    סגור
  • 80.
    תיקון מערכת המשפט יחזק את המדינה (ל"ת)
    צבי 02/2023/25
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 79.
    שיעברו לירדן
    דודו 02/2023/25
    הגב לתגובה זו
    5 1
    בעוד כמה שנים יהיה אביב ערבי בירדן ונראה אותם חוזרים לישרל עם הזנב בין הרגליים
    סגור
  • סליחה
    אמת 02/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סליחה, טעות. גם אני חושבת שיעברו לירדן. העניין האם הכתבה אמיתית, או דוב המצאה כדי לשטוף את ראשם של הפתיים....
    סגור
  • 78.
    כלכלה
    מאיר 02/2023/25
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אן בעיה תוציאו את הכסך שלכם תעבירו לירדן ואחרי שנתיים פשיטת רגל אז אל תאימו על ישראל בלי הישראלים אתם המשקיעים אפסים אז שלום שלום
    סגור
  • 77.
    התאבדות קולקטיבית הדרגתית
    שמוליק 02/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 2
    הכבדים ובעלי היכולת בורחים מהספינה הטובעת
    סגור
  • 76.
    רפורמה ולא מהפחה
    אלה 02/2023/25
    הגב לתגובה זו
    2 0
    למה אתם קוראים לזה מהפחה? אין ברפורמה הזאת שום קשר למהפחה. ואני רוצה להזכיר שהצעות רפורמה משפטית של שקד, סער, בנט היו הרבה יותר חזקות וגדולות. רפורמה של לוין מאוד מתונה. ואני רוצה גם להזכיר שעד לאחרונה לפיד עצמו תמך באותה רפורמה וקרא בפומבי "בג"ץ היא חונטה משפטית". כנ"ל ליברמן. תדברו בעובדות ולא ב"סיפורי סבתא" שלא קשורים למציאות.
    סגור
  • 75.
    ביבי מוריד את המדינה לאבדון
    ע 02/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 3
    ההשלכות של המעשים שלו הן מסוכנות וקשות מאוד. זה ישפיע מיידית על מעמד ישראל בעולם ועל הכלכלה, וזה אסון. ביבי וממשלתו הם אסון לעם ישראל. מפחיד מאוד.
    סגור
  • 74.
    אני מאחל שלא יגיעו יותר משקיעים לישראל
    דניאל 02/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 2
    אני מוכן לשלם את המחיר כדי להעיף את הכנופיה הנפשעת של נתניהו, שלא תהינה יותר השקעה זה הישראל, שהשקל ירד לתחתית ושהקופה הציבורית תשאר ריקה, כדי שלא יהיה לבוזזים והגנבים מהימין מהיכן לגנוב יותר כסף, גם לפירר נתניהו לא ישלמו יותר שיוציא מהכיס
    סגור
  • 73.
    פיק ניוז .
    רון 02/2023/25
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בעבר הדולר הגיע גם ל 5 שקל ואז לא הייתה רפורמה . אגב גם הדלק היה 7 שקל בעבר ללא רפורמה . בתקופת לפיד הדולר נגע ב 3.6 . הדבר שהשמאל לא מבין זה שהעם כולו איבד אמון בבתי המשפט ואחרי כל הפסיקות ההזויות כמו 3 שנים לבדואי שאנס ילדה במיטתה כמובן שהוא ישוחרר אחרי שנה וחצי . כמו כל ההתנגדויות להרס בתי מחבלים או גירוש או כל ענישה . אחרי ששופטים שיחררו את כל הפורעים הערבים בפרעות האחרונות. אחרי שראינו איך השופטים משחררים עבריינים בכירים ועוד מלא דוגמאות כאלו . אין טיפש שלא מבין שבתי המשפט ממומנים ע"י גופים אנטי ציונים שמטרתם חיסול מדינת ישראל כמדינה יהודית . רואים גם את הקורולציה והחיבור בין ארגוני זכויות אדם כמו בצלם והקרן לישראל החדשה . רואים שאין ימין בבתי המשפט והשופטים מנותקים לגמרי מהעם . רואים איך בוחרים שופטים מקורבים או דרך חדר המיטות . ראינו מי היו רלשים של העו"ד . ראינו מי היה מיועד בכיר להיות כזה (בסרגליק) . כל בר דעת מבין שבתי המשפט צברו כח מטורף והם למעשה מנהלים את המדינה כאשר אין שם שום אהבת ישראל . אם לא תהיה רפורמה אז עזבו דמוקרטיה זה כבר לא רלוונטי כי לא תהיה מדינת ישראל
    סגור
  • 72.
    ימח שמכם
    Rubi 02/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק להפחיד בני זונ.
    סגור
  • 71.
    שלושת האנשים שבתמונה צריכים לעמוד לדין כמו כל דיקטטור (ל"ת)
    ליאת 02/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • פתיים..מת תראו את האמת בעיניים, ולא תסחפו אחרי התשקורת?
    אמת 02/2023/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הדיקטטורים האמיתיים הם ברק ורוב השופטים מאז... ופרס הורס המדינה
    סגור
  • 70.
    כתבה מענינת אבל להציב את ירדן כחלופה ליציבות בדיחה גרו (ל"ת)
    ישרוליק 02/2023/25
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 69.
    חבורת הזבל,במיטבה,חלאות נמאסתם!!
    יחיעם 02/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הציקנשיט מוכן לחרב לנו את המולדת בניסיון להימלט מאימת הדין,בא לי להקיא ממך
    סגור
  • 68.
    מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו. הבחירה: המחריבים או המדינה. (ל"ת)
    Raffi 02/2023/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 67.
    השמאל מוכן לפרק את המדינה אם הוא לא בשלטון (ל"ת)
    צבי 02/2023/25
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 66.
    כל מילה מיותרת
    סבתא 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 2
    הכל בכתבה שחור על גבי לבן. אוליי בכתב ברייל העיוורים האלה יבינו. המדינה אבודה, זה ברור. מקווה שילדי יעשו רילוקיישן.
    סגור
  • מוזמנת
    נעמה 02/2023/26
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מוזמנת כבר עכשיו לעשות רילוקיישן
    סגור
  • 65.
    ביבי כדאי לי פג תוקף. הנכס הפך לנטל ומוביל אותנו לתהום (ל"ת)
    ארז 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 64.
    הסמאל יורה לעצמו ברגל.
    שרה 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הם הפסידו בגדול בבחירות והכשלונרים ברק ואולמרט ימ"ש מנסים ליצור קרב במחשבה שהסכינים שלהם יפגעו רק באנשי ימין, ולא יודעים שגם הסמאל ייפגע ובגדול. בימים כאלה רואים את פרצופם האמיתי, פרצוף רקוב ושפה של רוצחים.
    סגור
  • 63.
    תמונה שטנית
    יקב 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 1
    צחוק הגורל של השלושה חסרי כבוד ובושה, עלוביי נפש שאתם!!!! קבס אחד גדול
    סגור
  • 62.
    ללפיד
    ישראל 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אתה ממש עיוור אתה לא רואה שאין צורך בהסתה ובהפגנות מתוכננות כדי להפיל את הממשלה בתור פנאטי למשימה הזו פשוט לך לממשלות אוקראינה ורוסיה ארץ אבותכם ותציע להם להעביר את המלחמה לפה והם יקנו את זה כי אתה הרי מפיונר כמוהם אז מהר לעבודה
    סגור
  • 61.
    תעבירו את הכסף לירדן. מומלץ. אחלה דמוקרטיה ומדינה יציבה (ל"ת)
    חנן 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 60.
    טור שישי
    אשי 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כששלושת הקופים/פוסטמות האלה ירדו מהעצים יהיה כבר מאוחר.
    סגור
  • 59.
    זה הולך למקומות שעוד לא היינו בהם
    בני 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    1 1
    בעלי הממון יברחו מי שיכול -ולנשארים לא יהיו פנסיות , נחזור לשנות החמישים,ואוייבנו יקבלו או.קיי לתקוף...כשאמריקה תשבית לנו את חיל האוויר,וכיפת ברזל...יכניעו אותנו בכוח עד שנאלץ בעצמנו להיפטר מהמסוכנים אבל זה יהיה מאוחר מידי
    סגור
  • 58.
    סגול לך קיביני עם צרה ופוסיקט.גנב משביח דירות,חיוךעטלף.
    להקיא ולהוקיע 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה לא שווה את הסול יה של בנט.שמעת? הוא יותר חכם,אמיץ וישר. עלה לך,לך לך כבר!
    סגור
  • 57.
    ישראל
    המקס הכחול 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יופי עוברים לעזה מי בא אני מקוה שהכותב יהיה ראשונ
    סגור
  • 56.
    ישראל
    המקס הכחול 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמה אתה מקבל עבור הכתבה מענינ שלא מפרסמים את הכתבות שלי ?אני לא מקלל לא מגדף רק שואל כמה את מקבל עבור הכתבה הזאות
    סגור
  • 55.
    א
    ר 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעשה של המנובלים. הרסו לנו מדינה.בכי לדורות. אבל זה לא מענין האגו זה משחשוב למושחתים .
    סגור
  • 54.
    ישראל
    המקס הכחול 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי משלם לך ?
    סגור
  • 53.
    ישראל
    המקס הכחול 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמה כסף קיבלתה עבור הכתבה הזאת
    סגור
  • 52.
    ישראל
    המקס הכחול 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מחסני כהנ כמה שילמו לך עבור הכתבה
    סגור
  • 51.
    לכשתושלם החקיקה תוגש עתירה לעליון
    קצרה הדרך 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואז, אם העליון יכריע נגד החקיקה ויפסול החוקים נהיה כפסע ממלחמת אחים
    סגור
  • 50.
    עננים מתקדרים
    הצופה 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איזה מהפכה עושה הממשלה בבית המשפט? האם מישהו שנכ איזו מהפכה עושה הממשלה בבית המשפט ?? הרם מישהו שמע על מהפכה בבית המשפט השלום והמחוזי? מישהו שמע על קיצור זן עיהויי הנפש שלעיתים נמשכים שנים עד הפסיקה של השופטים בבתי משפט אלו. ועוד בעיות נוספות שם שהציבור סובל מהם. לא על כך לא שמענו. מדוע? כי אותם יחידים המובילים את המהפכה לוין ורוטמן בגיבוי ביבי דואגים רק לעצמם דואגים ורק בנושא אחד בית המשפט העליון. לפסול קביעותיו מתי שירצו וגם ימנו בלעדית את שופטיו. במקום לעסוק ובמיידית בנושאים החשובים באמת כיוקר המחיה,המשילות והבטחון. הם חיים בלה לה לנד ועוסקים רק בבית המשפט העליון. מבלבלים לנו את המוח.מה זה יתן לנו אוכל,חיים נסבלים,בטחון? לא. שלא יעבדו עלינו. בוחרי הליכוד היום מבינים מה נפל עליהם. המצב הכלכלי גולש במהירות לאסון. הממשלה אוטמת עיניה ואוזניה להתרעות של המומחים בכלכלה ובבטחון . להתראות ברחבי העולם. מאיפה הצרה כזו נפלה עלנו בזמן כה קצר ומשום מקום. אבוי לנו
    סגור
  • 49.
    שלושת הסחטנים
    מודא פאר. 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תמונה מתאימה לעומד למשפט ובכל פעם חומק פחדן עלוב.
    סגור
  • 48.
    קמפיין התבהלה של השמאל:
    גול עצמי בתבהלה 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    "בשלב הראשון (בגלל המעבר משלטון האייתולות בבגץ, לדמוקרטיה אמיתית כמו בארה"ב), נעביר את הכל לירדן. שהיא כידוע דמוקרטיה מאוד יציבה.... חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
    סגור
  • 47.
    השרירים של משקעים אמריקאים
    אלכס 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם החלופה ירדן ,הבינותי.תקשקש חזק יותר. אם החלופה אירלנד אז נפלתי . אם החלופה, הגירת שבט ישראל ההיטקייסטית לארה"ב, אז...מי אמר שהכוכב הבא בדגל האמריקאי לא יהיה ישראל הייטקס. כשהאמריקאים מעורבים, בכל מקום בעולם זה מסתיים רע. ההפי הנד רק בסרטים.
    סגור
  • 46.
    מתווה הגז אסון ,בידוד מדיני.. הבעיות הנפשיות של ה
    חחח 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    1 1
    השמאל משווע לשפיכות דמים, או לפגיעה כלכלית במדינה. אם הם לא שולטים שישרף כאן הכל. אין יותר רקוב ושפל מהם.
    סגור
  • 45.
    בהמשכים
    בלבולי מוח 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל זה הפחדות הבל הבלים
    סגור
  • 44.
    שנאת חינם
    אי 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השמאל חושב שההנזק שהם עושים יהרסו את ביבי והם יחזרו לשגרה. הנזק שלהם יפגע בהם בדיוק כמו שפוגע התומכים הרפורמה. וגם אם ביבי ילך הם יקבלו בחזרה הפגנות על כל פעולה שהנציגים שלהם יעשו. יש קווים שלא חוצים כמו תמיכה במטריד מין .
    סגור
  • 43.
    ביבי
    רחל 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    3 המוסקטרים הרסו את המדינה והם כל כך נהנים מחייכים בלי בושה
    סגור
  • 42.
    השמאל נוכן להחריב את המדינה
    איתי 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הם מבינה שדיקטטורת בגץ הולכת להשתנות ומוכנים לעשות כל נזק למדינה רק לא לאבד את שילטון הפקידים
    סגור
  • 41.
    ביבי
    ארי 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שימחק החיוך מהפרצוף שלהם במהרה ולעולם לא יחייכו יותר
    סגור
  • 40.
    ביבי
    מלי 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לאט אבל בטוח שהשלישיה הזאת תרד מהר לתחתית הביוב
    סגור
  • 39.
    בקיצור, בלה בלה בלה בלה בלה... (ל"ת)
    איתן 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 38.
    אל דאגה
    הלוחש לגורים 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אל דאגה. אלוהים לא יתן שיקרה כאן כלום. מי שמאמין לא מפחד. וגם לא משלם מיסים.
    סגור
  • 37.
    ירדן. ממש דוגמה לדמוקרטייה (ל"ת)
    ינקב 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 36.
    ביבי תעצור את הטרוף, המדינה מתפרקת,
    מסטיק 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחרי שיהיה האסון, תאשים את השמאל את התקשורת, רק לא את עצמך.
    סגור
  • 35.
    אתם בדיחה, רק טיפש ישקיע בירדן ולא בישראל.
    אחד העם 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ומה הקשקוש על עצמאות בנק ישראל? ביבי וסמוטריץ אנשי כלכלה בכמה רמות מעל הממוצע בפוליטיקה.
    סגור
  • 34.
    שיעברו ישר לסוריה
    למה ירדן 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אפסים נשארים אפסים. אתם לא מפחידים אף אחד. קחו את ההייטק ישר לעירק
    סגור
  • 33.
    ניצן כהן
    חיים.א. 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל העולם רוצה להשקיע ולקנות במדינת ישראל. הגז הנפט ואוצרות טבע בישראל.והתעשיה הביטחונית..מביאים מילארדים.. הכנסה לנפש לאדם בישראל 55.000 אלף דולר. מהמובילים בעולם...לידיעתך
    סגור
  • 32.
    פני החלאות (ל"ת)
    עכ 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 31.
    פייק של כתבה
    איצו 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יאאלה להמשיך בכל הכח איך אמרתם d 9 חזק.מי שלא טוב לו בייי
    סגור
  • 30.
    פרופאגנדה
    עופר משה 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ירדן כחלופה לישראל? חחחח הזויים.
    סגור
  • 29.
    המדוכאים עלי אדמות השתלטו על השלטון
    מוגידין 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 1
    תאכלו ת** עם מה שהצבעתם לו
    סגור
  • 28.
    אנשים מזוייפים !!!
    אחד מהעם 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ע"פ התמונה אפילו החיוכים של נתניהו ,לוין ורוטמן מלאכותיים ומזוייפים - מה צריך יותר ממניפולנטים מהממשלה הזו ???
    סגור
  • 27.
    גסות רוח
    מם 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מציע למי שמנפנף בדרכונים זרים ובהוצאת כסף לחו"ל שלא נייבש אותו.גם כלכלית.בשביל אזרח סביר זה לירוק לבאר ששתה ממנה.הכסף עלה להם לראש.הם חושבים שהם מחליפים ועשירים יותר מאלוקים.
    סגור
  • 26.
    ממלכת החשמונאים
    צין 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ממלכת החשמונאים שרדה רק 77 שנים. שלשת האשכנזים החליטה ש 75 שנים הם די והותר עבור מדינת ישראל.
    סגור
  • 25.
    שתלכו שלשתכם כפרה עלינו
    מרה 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ??
    סגור
  • 24.
    תאכלו את הלב,רשעי השמאל ארו רים
    אשר 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין חדש,מאז שנוצרנו בעולם,כאומה הישראלית,היו בתוכנו הרשעים כמוכם שניסו לחבל בתהליך צמיחתניו,הם אבדו ואנחנו נשארנו והתחזקנו. תמותו תאכלו את הלב,ואתם מהרה נראה במפלתכן,רשעי עולם המוכרים ו ומוציאי דיבת עמם
    סגור
  • 23.
    אתם אתר שמאלני אנטי ישראלי (ל"ת)
    משה בקר 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 22.
    זה רעיון לא רע
    רונן 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שארהב תכריז שעם המהפכה תושלם, ביבי יהפוך באותו אגע לפרסונה נון גרטה בארהב. זה כנראה יאיים עליו
    סגור
  • 21.
    משכורות בישראל עדיין
    אזרח 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    משולמות בשקלים, הכסף יחזור עם ריבית ועמלה
    סגור
  • 20.
    ביבי ועילגים לצידו
    אורנה לוי 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאחלת לביבי מוות בעינויים ימח שמו חלאת אדם מטונפת
    סגור
  • 19.
    חחח
    שוקי 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עוד ליצן החצר של תעמולה של ישראל ראשונה . תקבלו שהפסדתם את רוב העולם לא מעניין מה שקורה פה. אבל מתייון כמוך רץ לעולם ומספר מה קורה פה.
    סגור
  • 18.
    פייר ניוז כמו לפיד היהיר (ל"ת)
    כחול לבן 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 17.
    לא יכולתם לכתוב כתבה יותר טיפשית מזאת
    יוסי 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה נותן תמונה מדויקת כמה כל המחאה הזאת היא תלושה מהמציאות ולא רלוונטית. יעברו מישראל לירדן ? ירדן היא מלוכה ששורדת בזכות ישראל. האמרקנים לא ישרדו פה באזור ללא תמיכה ומודיעין יישראל. אם כבף ארופאי יצא מפה - הסינים, היפנים, הסעודים, האמרטים וכו' כולם עומדים בתור להשקיע פה....הסיבה שעד היום עצרו - כי ארה''ב ביקשה יפה. הממשל של בידן והדמוקרטים לא יחזיק אחרי הבחירות הקרובות אז בשביל מה להקשיב לשטויות שלהם ? בקיצור הנכד בן 7 דלי היה יכול לכתוב כתבה יותר ראלית וקרובה למציאות.
    סגור
  • 16.
    מניפולציות זולות של השמאל האומל, המומחים שחיים כאן בישר (ל"ת)
    ליבוביץ 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 15.
    ביבי , תציל אותנו ממך (ל"ת)
    עינת 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    תמשיכו בכל הכח ,השמאל אלוף בלסלף מציאות
    בוננזה 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מזיזים להם את הגבינה ,השמאל באמוק לשרוף את המדינה על חצי העם שבחר בו ,לא רואים ממטר את הבוחרים שלהם ,הם מקווים שהמדינה תתמוטט ואחר כך יאמרו ,אמרנו לכם ? כך נוהג השמאל הבזוי שעברו את כל אמות המוסר , חכו חכו ,אם ב40 שנה הקרובות תהיו בשלטון חלילה ,הימין יעשה לכם בדיוק את מחאות השקר
    סגור
  • 13.
    שלושה הזויים מפרקים מדינה שלמה (ל"ת)
    יוסי 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    הגיע הזמן שביבי ושמחה המעציב וסמוטריץ החשוך ובן גביר
    רמי 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    60 33
    ירדו מהעץ שטיפסו עליו
    סגור
  • זובור
    יעקב פ 02/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היתרגלתם לקבל זובור מוסלמינשל השותף עבס תומך רוצחי החיילים
    סגור
  • שלושת הקופים "אחד עיוור שני אילם שלישי חרש"
    Amos 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שימחה סמוטריץ ביבי - מתנהגים כמו שלושת הקופים "אחד עיוור אחד אילם ואחד חרש" ... ... אנחנו במדרון חלקלק.
    סגור
  • 11.
    מעניין. בסופו של תהליך נתניהו יהפוך לאסיר בתוך ישראל (ל"ת)
    נור 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    56 27
    סגור
  • לא טוב....על הפנים....נותן לו את החסכונות שלי רק שיצא כ (ל"ת)
    יוסי 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • חי בסרט (ל"ת)
    אי 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    נבואות הבאות להגשים
    זכי 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    22 16
    הקשר למטבע הישראלי לריביות הוא ברור. הביקושים לדולר גדלים בגלל הפרשי הריבית. התחזקות האירו לאחרונה היא דוגמה לריבית שיא שהזניקה את המטבע. הרצון לחזק את המחאה הציבורית מנסה להשתמש בכל "בעיה" כלכלית לחיזוק המחאה. "בעיה" במרכאות יכולה להפוך ליתרון מפתיע.; חיזוק היצוא. דילול יתרות המטח העצומות של ישראל.
    סגור
  • אתה משכנע רק את עצמך
    רוני 02/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמה שנים למדת כלכלה ?אתה משכנע רק את עצמך
    סגור
  • 9.
    שלושת הנבלות
    לילי 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    46 26
    שימחק לכם החיוך הלאוי
    סגור
  • שלושה נבלות ומדינה אחת (ל"ת)
    מיקי 02/2023/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 8.
    הרס לנו את המדינה, 75 שנים של פריחה הכל הלך . (ל"ת)
    מומו 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    76 34
    סגור
  • כמה אידיוט אתה יכול להיות?
    סלפי 02/2023/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    המוח עזב אותך או מה קרה?
    סגור
  • והכל תוך חודשיים
    מלחמה על הבית 02/2023/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ניסיון ההשתלטות הזה על המדינה, ילמד עוד שנים רבות ברחבי העולם. חייבים להכשילה ולהחזיר את הדמוקרטיה .
    סגור
  • ביבי
    אירנה 02/2023/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ימח שמו וזכרו חייתו אדם מפלצת רשע המאה
    סגור
  • את הפריחה עשה ביבי נתניהו והשמאל מחריב את הכל (ל"ת)
    צבי 02/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אין מחיר לחופש
    דרור 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קח את האיומים שלך ודחוף אותם. אני די בטוח שאלו היו אותם איומים של אבותיך הדמוקרטים על הרס הכלכלה נגד הרפורמה לשחרור העבדים על ידי הרפובליקנים.
    סגור
  • 7.
    שקר אחד גדול-בירוקרטיה משפטית היא שמביאה להרס
    הנגיד שיגיד 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    35 35
    משנות ה90 בית המשפט לקח לעצמו דיקטטורה שיפוטית לא מידתי בלי בלמים זה שקר שאתם מנסים לפמפם לציבור שיודע כבר את האמת יש אנטרנט היום.
    סגור
  • חשפו שזה שקר שבית המשפט לקח עצמו
    אמת 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    22 9
    פורסמו הפרוטוקולים בוועדת החוקה כולל דיון כולל הסבר מפורט משקרים לך ואתה מפיץ שקרים
    סגור
  • שקרן לא חשפו שום דבר
    Q 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שקרן בדיוק כמו המחנה שלך. נא פרט איזה שקר בדיוק חשפו כולל התאריך כולל הנוכחים בועדת החוקה כי הועדה משודרת בשידורים חיים ולא ניתן להמציא דברים…
    סגור
  • כבר חשפו שברוך קרא פרסם שקרים. (ל"ת)
    תתעדכן 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    תוכן ממומן
    תוכן ממומן 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    26 15
    תוכן ממומן
    סגור
  • 5.
    מעשה של אדם אחד. (ל"ת)
    משה רבינו 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    18 4
    סגור
  • 4.
    ואאאווו רמה נמוכה מאד של כתבה (ל"ת)
    א ג 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    28 19
    סגור
  • 3.
    איזה המצאות
    שטויות 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    30 29
    ״אמר לי אחד מהם״ יאללה מספיק לזרוע פחד סך הכל הליך דמוקרטי שנועד לעשות סדר
    סגור
  • ממש לא הליך דמוקרטי
    שימי 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    21 10
    מחזירים אותך לימים פחות טובים של אפלייה
    סגור
  • דמוקרטי פר אקסלנס
    Q 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מהלך דמוקרטי לפי רצון רוב העם שבחר בליכוד, הציונות הדתית ש״ס ויהדות התורה וביחד הביאו 64 מנדטים ואין יותר דמוקרטי מזה… אפילו אין לך ולו חצי מושג מה בדיוק הרפורמה הזו ומה היא באה לתקן..
    סגור
  • 2.
    איזה כיף עוברים לירדן
    ירדן 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    21 1
    פה הדמוקרטיה חוגגת
    סגור
  • 1.
    בדיחה טובה
    ZB 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    51 2
    ירדן מדינה דמוקרטית מלוכה שעומדת על כרעי תרנגולת בלשון המעטה לא תתקים במתקונת הנוכחית עוד הרבה זמן
    סגור
  • גם ישראל לא תתקיים זמן רב (ל"ת)
    תמר7 02/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • במתכונת ולא מתקונת, אבל התוכן נכון (ל"ת)
    צבי 02/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור