השוק

מיקרוסופט בפאניקה: האם הפרויקטים השאפתניים ביותר בדרך להיסגר?

לפי מקורות במיקרוסופט, היא פיטרה בימים האחרונים מאות עובדים שאחראים לכמה מהמוצרים והמיזמים הכי חשובים שלה, כולל כאלה שטרם נחשפו
יאיר מור |  1
מיקרוסופט תפטר אלפי עובדים (צילום shutterstock, pixabay)
גל הפיטורים הענק של 10,000 עובדים או 5% מכוח האדם, שעליו הודיעה מיקרוסופט בחודש שעבר ממשיך, וכעת נראה שהחברה לא נמנעת מפגיעה אפילו במיזמים המרכזיים שלה, כך לפי שני דיווחים במהלך השבת.
לפי שני מקורות בענקית התוכנה שדיברו עם סוכנות הידיעות הכלכלית בלומברג, בסוף השבוע קיבלו עובדים בחטיבת המשחקים, אקס-בוקס, מיילים על פיטורים בה – בעיקר בקרב אנשי שיווק וניהול קשרים עם חברות שותפות בתחום; במקביל, פוטרו עובדים מחטיבת המכשירים של החברה, Surface, המיועדת בעיקר להציב סטנדרט עבור יצרניות מחשבים גדולות המתבססות על מערכת ההפעלה של החברה, ומחטיבת המציאות הרבודה, HoloLens. במקרה האחרון, אמרו המקורות, הפיטורים כה עמוקים עד שהם מסכנים את עתידו של הפרויקט כולו, ועלולים לבשר על הפסקת פיתוח קסדת המציאות הרבודה של החברה, שהיתה החלוצה בתחום.
החברה, מצידה, מסרה לבלומברג כי היא אינה מגיבה על שינויים במצבת העובדים, אך "נשארת מחויבת" למציאות הרבודה – או לפחות למוצרים שכבר הוציאה בתחום. במלים אחרות, היא מאשרת כי אין לה כרגע כוונה לפתח מוצרים נוספים, אלא רק לתחזק את הקיימים.
במקביל, דיווח אתר The Information כי החברה פיטרה את כל 100 המהנדסים בצוות שכונה Core. מדובר על מיזם שאפתני במיוחד, שהוקם לפני 4 חודשים בלבד והתמקד ביצירת "מטאוורס" ממוקד לעסקים, שיאפשר עבודה משותפת בחלל וירטואלי תוך הסתמכות על שירותים של מיקרוסופט, כמו אופיס, טימס, אאוטלוק וכו'.
בנוסף, הודיע אתר הקוד הפתוח GitHub, שאותו רכשה מיקרוסופט ב-2018 תמורת 7.5 מיליארד דולר, על פיטורי 10% מתוך 3,500 העובדים, בעוד המתחרה המרכזי שלו, GitLab, הודיע על פיטורי 7% מתוך כ-1,600 עובדיו.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הכל באשמת הרפורמה המשפטית. גם אם זה בחול ביבי אשם (ל"ת)
    אחת אחת 02/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור