השוק

רשמית: מיקרוסופט מפטרת 10,000 עובדים

מנכ"ל ענקית התוכנה, סאטיה נאדלה, הודיע רשמית על פיטורי 10,000 עובדים, המהווים קרוב ל-5% מכוח האדם בחברה. גם אחרי הפיטורים עדיין יהיו בחברה יותר עובדים מאשר לפני שנתיים. בינתיים לא ידוע האם או כמה מעובדי החברה בישראל יפוטרו
יאיר מור | 
מיקרוסופט (צילום shutterstock, vecteezy)
חברת הטכנולוגיה השנייה בגודלה בעולם אישרה היום את השמועות מאתמול כאשר הודיעה רשמית על יציאה לקיצוץ נרחב, במסגרתו תפטר כ-10,000 עובדים. לעת עתה לא ידוע אילו עובדים יפוטרו, וכמה מהם, אם בכלל, יהיו בשתי החטיבות שמפעילה החברה בישראל (חטיבת המכירות וחטיבת המו"פ).
לפי המזכר ששלח המנכ"ל, סאטיה נאדלה, ועלה גם לבלוג החברה, החברה מתכוונת לפטר עד סוף הרבעון (כלומר בחודשיים וחצי הקרובים) כ-10,000 עובדים, המהווים "פחות מ-5% מבסיס העובדים הכולל שלנו". נאדלה אף הוסיף, בסוג של התמסכנות, כי החברה כבר חישבה הוצאה אדירה של 1.2 מיליארד דולר בדו"ח הרבעון השני (כלומר אוקטובר-דצמבר 2022) על "עלויות פיצויים, שינויים להיצע החומרה ועלות איחוד ההשכרות" – כלומר פיצויים לחברות נדל"ן שהחברה בחרה לעצור בטרם עת את חוזי ההשכרה מולן, או להשכיר את השטחים בסאבלטים במחירים נמוכים מכפי שהיא עצמה משלמת על המשרדים.
מטרת גל הקיצוצים הנרחב היא "ליישר קו בין מבנה העלויות שלנו להכנסותינו והמקומות בהם אנו רואים דרישה מצד הצרכנים", כתב נאדלה, והוסיף כי "אנו מקצים גם את ההון וגם את הכישרון שלנו לאזורים של גידול מגזרי ותחרותיות לטווח הארוך עבור החברה", וכי "זה סוג ההחלטות הקשות שביצענו ב-47 שנותינו על מנת להישאר חברה מרכזית בתעשייה הזו, שאינה סולחת למי שאינו מתאים את עצמו לשינויים".
מספר עובדי מיקרוסופט בסוף שנת הכספים 2022 (כלומר סוף יוני האחרון) היה כ-221,000, כאשר בשנה הזו זינק מספר העובדים שלה ב-22%, מכ-180,000 בסוף 2021 – בעיקר בשל רכישה של מספר חברות ענק שכל אחת מהן העסיקה אלפי עובדים. גם לאחר הקיצוץ הנוכחי, עדיין יהיו בה יותר עובדים מבסוף כל שנה אחרת מלבד 2022.
זו רק הפעם השלישית בעשור וחצי האחרונים שמיקרוסופט צפויה לסיים שנה עם פחות עובדים מכפי שהתחילה אותה: ב-2010, לאחר המשבר של 2008-2009, היא פיטרה מספר קטן יחסית של עובדים, וב-2014, זמן קצר לאחר מינויו של נאדלה למנכ"ל, הוא פיטר 14,000 – רבים מהם בחטיבת הסלולר שרכשה החברה מנוקיה שנה קודם לכן תמורת 5.44 מיליארד אירו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה