דיגיטל וטק

מיקרוסופט בצרות? העסקה הגדולה בתולדות ההייטק עלולה להיות מבוטלת

רשות התחרות הבריטית פרסמה כי מסקנות הביניים של חקירת העסקה לרכישת ענקית המשחקים אקטיויז'ן על ידי מיקרוסופט הגיעה למסקנה כי במתכונתה הנוכחית היא מהווה פגיעה בתחרות בתחום הגיימינג, וכי אם לא יוכנסו אליה שינויים רבים - המדינה תיאלץ למנוע אותה בכוח
יאיר מור |  1
מיקרוסופט (צילום ויקיפדיה/ freepik, Magma Images, brian smale)
רשות התחרות והשווקים (CMA) בבריטניה פרסמה היום (רביעי) את מסקנות הביניים שלה מחקירת העסקה שנחתמה לפני כ-13 חודשים בין מיקרוסופט לאקטיויז'ן-בליזארד, ונראה כי היא נמצאת בדרך למניעת העסקה. 
החקירה, שנמשכה חמישה חודשים וכללה ניתוח של 3 מיליון מסמכים משתי החברות, הסיקה כי רכישת אקטיויז'ן על ידי מיקרוסופט תפגע לתפישתה בתחרות בתחום משחקי הקונסולות והמשחקים בענן, ולכן אין להוציא אותה לפועל במתכונתה הנוכחית. 
"עבודתנו היא לוודא שגיימרים בבריטניה לא ייפלו קרבנות לעסקאות עולמיות, שלאורך זמן עלולות להזיק לתחרות ולהוביל למחירים גבוהים יותר, פחות בחירה או פחות חדשנות", אמר מנהל החקירה, מרטין קולמן. "ממצאי הביניים שלנו הם כי זה עשוי להיות המקרה כאן". 
לדברי הרשות, "היריבות החשובה" בין קונסולות האקס-בוקס של מיקרוסופט והפלייסטיישן של סוני קידמה את שוק המשחקים במשך שני עשורים. כעת, העסקה לרכישת אקטיויז'ן תמורת כ-69 מיליארד דולר - סכום הרכישה הגבוה בתולדות ההייטק העולמי - עלולה לפגוע בתחרות הזו על ידי הפיכת מיקרוסופט למונופול בתחום משחקי הקונסולות על ידי האיום למנוע משחקים של אקטיויז'ן מפלייסטיישן, ובמקביל ניצול שלהם לקידום שירות הזרמת המשחקים בענן שלה, שכבר כיום נהנה ממונופול לכל דבר, עם נתח שוק של 60p%, ומיקרוסופט אף נהנית משליטה גדולה יותר עליו, שכן אפילו שירותים מתחרים משתמשים בתשתית הענן שלה, Azure, כך שהמתחרות שלה בתחום הגיימינג תהיינה כעת תלויות בה לחלוטין, מה שיאפשר לה להעלות מחירים ולהגביל גישה. 
הרשות ציינה כי שלחה לשתי החברות הצעות כיצד לתקן את העסקה כך שניתן יהיה לאשר אותה, וכעת היא נותנת להן הזדמנות להגיב לפני פרסום הממצאים הסופיים ב-26 באפריל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא יודע למה אבל יש לי הרגשה שמייקרוסופט תהיה בית חם
    אני 02/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לבליזארד, במיוחד אחרי אסון הרכישה ע"י אקטיויז'ן
    סגור