דיגיטל וטק

מיקרוסופט הכריזה מלחמה על גוגל: האם זו מהלומת המוות?

חברת התוכנה הגדולה בעולם הציגה את הדור החדש של מנוע החיפוש והדפדפן שלה, שמנסים לייתר את המתחרים מבית גוגל על ידי שילוב של הבינה המלאכותית המתקדמת בעולם, שמבטיחה את כל התשובות הכי טובות, ואפילו עזרה בכתיבת פוסטים ברשתות החברתיות 
יאיר מור | 
סאטיה נדלה (צילום ויקיפדיה)
מיקרוסופט ערכה הערב מסיבת עיתונאים שבה הכריזה על הדור הבא של מנוע החיפוש והדפדפן שלה, יממה לאחר שגוגל הוציאה בהתראה של שעות בודדות לעיתונאים הודעה מקבילה שניסתה להקדים תרופה למכה, מאחר שכולם ידעו שהערב תכריז מיקרוסופט על המוצרים החדשים שלה שמייתרים לחלוטין את גוגל. 
מוצר הדגל שהושק הערב הוא גרסה חדשה למנוע החיפוש בינג, שמבוססת על בינה מלאכותית של חברת OpenAI, שהחברה שמדהימה את העולם פעם אחר פעם עם היכולות של האלגוריתמים שלה, ואף כתבה כבר (עם קצת עזרה) כתבה כאן ב-ice. לדברי סאטיה נאדלה, יו"ר ומנכ"ל מיקרוסופט, "בינה מלאכותית תשנה מהיסוד כל קטגוריית תוכנה, ותתחיל מהקטגוריה הגדולה מכולן - חיפוש". 
לדברי החברה, כיום מחצית משאילתות החיפוש נותרות ללא מענה מספק. לכן, היא טוענת כי עבדה בצמוד עם OpenAI, שבה גם השקיעה מיליארדי דולרים, כדי ליצור מה שהיא קוראת לו "מודל שפה מהדור הבא של OpenAI, חזק יותר מ-ChatGPT ומותאם לחיפוש". מיקרוסופט מבטיחה כי המודל החדש מספק תוצאות רלוונטיות יותר, ולמעשה הביא לזינוק המשמעותי ביותר ברלוונטיות של תוצאות החיפוש בבינג בשני העשורים שהוא קיים (הצהרה כמעט חסרת משמעות לנוכח האיכות הירודה של התוצאות במנוע הזה עד כה), לצד תשובות על שאלות, המוצגות גם כתקצירים וגם כהרחבות לצד כל מראי המקום למקורות, כך שבניגוד לכלי בינה מלאכותית אחרים, ניתן להגיע למקור המידע ולוודא שהבינה המלאכותית הבינה אותו נכון. כמו כן, מציג המנוע החדש שערי מניות, תוצאות ספורט ומזג אוויר מעודכנים יותר, ואף מסוגל לסייע בכתיבת טקסטים ולספק תשובות לשאלות המשך על המידע הקודם. 
לצד מנוע החיפוש החדש, השיקה מיקרוסופט גם גרסה עדכנית לדפדפן אדג', שגם הוא מתחרה במוצר של גוגל - כרום. מלבד עיצוב חדש, הוא כולל כמובן שילוב של הבינה המלאכותית המתקדמת, שהשילוב שלה בתוך הדפדפן מאפשר להשתמש בה גם בתוך אתרים - למשל, כדי לבקש תקציר של כתבה ארוכה, השוואות מול סיפורים מקבילים או דומים, או עזרה בכתיבת פוסטים ותגובות, כולל אפשרות לבקש התאמות של אופי הניסוח ("בבקשה תנסח לי את זה יותר בעדינות / יותר בתוקפנות").
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה