השוק

רובי ריבלין ואלקטריאון במהלך ענק: עסקה בשווי 15 מיליון דולר

אלקטריאון מעמיקה את שיתוף הפעולה האסטרטגי עם ASPIRE, הארגון האחראי על הובלת הכבישים החשמליים בארה"ב: אלקטריאון נבחרה כ"ספק יחיד" לפיתוח, הקמה והפעלה של כביש חשמלי עם רשות הנמלים Utah Inland Port, עלות הפרויקט כ-15 מיליון דולר
מערכת ice |  8
ראובן ריבלין (צילום מרים אלסטר פלאש 90)
אלקטריאון, מכון המחקר ASPIRE ורשות הנמלים Utah Inland Port מודיעים על שיתוף פעולה להקמת  כביש חשמלי  באורך של כ -1.6 ק"מ ביוטה. מדובר בהעמקת שיתוף הפעולה האסטרטגי עם ASPIRE אשר קבלה מנדט להוביל את נושא הכבישים החשמליים בארה"ב כולה. הפרויקט מהווה המשך ישיר לפיילוט המוצלח של החברה באוניברסיטת יוטה. המטרה: להדגים את היתרונות המסחריים הרבים של טעינה אלחוטית דינמית לרכבי משא. 
מקור המימון מבית המחוקקים של יוטה ויעמוד על סך של כ-15 מיליון דולר אמריקאי ל-ASPIRE ולרשות הנמלים, לצורכי הפחתה של פליטות פחמן, ייצור מקומות עבודה ועידוד צמיחה כלכלית ביישובים הסובבים. הנתונים שיתקבלו מהפרויקט יהוו בסיס לגיבוש המתווה להרחבת היקף הפריסה של המערכת לפרויקטי חשמול באזור סולט לייק סיטי ולאחר מכן בלוס אנג'לס, סן פרנסיסקו, סיאטל ודנבר.

ציר הזמן של הפרויקט כולל שלב פיתוח ותכנון בשנת 2023 ופריסה ב-2024.חברת אלקטריאון, המפתחת והספקית המובילה של טכנולוגיית הטעינה האלחוטית לרכבים חשמליים (EV) דיווחה היום, 7 בפברואר 2023, על החלטת אוניברסיטת יוטה להכיר בה כ"ספק יחיד", לצורך הקמת פרויקט משותף לחברה, לרשות הנמלים ולמכון המחקר של אוניברסיטת יוטה ASPIRE (Advancing Sustainability through Powered Infrastructure for Roadway Electrification), המהווה שותף אסטרטגי של אלקטריאון ביוטה. הפרויקט יכלול פיתוח, יישום והפעלת כביש טעינה אלחוטי דינמי באורך של כ-1.6 קילומטר ביוטה. המימון הכולל לפרויקט הינו 15 מיליון דולר ומקורו בהחלטת בית המחוקקים של יוטה להקצות סכום זה לפיתוח אמצעים להפחתת פליטות CO2, ליצירת מקומות עבודה ולעידוד צמיחה כלכלית בקהילות הסובבות.
מטרת הפרויקט אשר יוקם במתחם של רשות הנמלים Utah Inland Port, היא להציג את ההיתכנות המסחרית של טעינה אלחוטית דינמית (תוך כדי נסיעה) לרכבי משא חשמליים, ואת יכולתה של המערכת להגדיל את טווח הנסיעה של רכב המשא, לצמצם את גודל הסוללה, להוזיל את עלות הרכב החשמלי, להפחית את העומס על רשת החשמל ולאפשר תשתית טעינה שיתופית לרכבים חשמליים מסוגים וגדלים שונים. כמו כן, שואפות אלקטריאון ו-ASPIRE למשוך השקעות נוספות לשלבים הבאים, שמטרתם הרחבת היקף הפריסה של כביש החשמלי ביוטה ובמדינות סמוכות.
ציר הזמן לפרויקט כולל פיתוח ותכנון הפרויקט במהלך שנת 2023, באמצעות גיבוש שיתופי פעולה נוספים עם מפעילי רכב ויצרנים, ולאחר מכן, במהלך שנת 2024, צפויה להתקיים הפריסה של המערכת. הנתונים שיתקבלו בהפעלתו של הפרויקט בשלב הראשון, יהוו את הבסיס לגיבוש המתווה להרחבת היקף הפריסה של הכביש החשמלי, לרבות פריסה באזור סולט לייק סיטי הגדול, לאורך מסדרונות I-15 ו- I-80, ולאחר מכן אף ללוס אנג'לס, סן פרנסיסקו, סיאטל ודנבר.
הפרויקט הנ"ל מגיע בהמשך לשיתוף הפעולה המוצלח בין הצדדים שבו הקימו השתיים פרויקט באורך של כ-50 מטרים במתחם ההדגמה לטעינה אלחוטית שבאוניברסיטת יוטה (Utah State University). במסגרתו התקינה החברה את המטען פרי פיתוחה על משאית חשמלית מתוצרת חברת קנוורט (Kenworth), והתחברה לרשת החשמל בעזרת חברת Kiewit, שהינה אחת מחברות הבנייה הגדולות בארה"ב אשר משתתפת גם בפרויקט שמבצעת החברה במדינת מישיגן.
אורן עזר, מנכ"ל אלקטריאון: "אנו מברכים על שיתוף הפעולה החדש מול רשות הנמלים ביוטה, ובעיקר על העמקת שיתוף הפעולה האסטרטגי עם ASPIRE אשר קבלה מנדט להוביל את נושא הכבישים החשמליים בארה"ב כולה. לפרויקט זה משמעות אסטרטגית אדירה המאפשר כניסה לפלח שוק ענק בתחום הנמלים וחיזוק העבודה מול יצרניות משאיות. אנו בדרכנו לעמוד ביעד ההכנסות שהצבנו לשנת 2024-2023".
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    מה הקשר לריבלין
    ציפה 02/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא מצאתי מילה על ריבלין בכתבה, הסבירו את הכותרת בבקשה
    סגור
  • 5.
    ריבלין הוא רק המדבקה בסוף (ל"ת)
    נחום 02/2023/16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 4.
    חנפן רופס. רודף כבוד וכסף. מגעיל.. בושה.. (ל"ת)
    ?? 02/2023/08
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 3.
    ASPIRE קבלה מנדט להוביל את נושא הכבישים החשמליים בארה"ב
    "מנדט"??? 02/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ASPIRE היא לובי של גופים עם פטנטים לטעינה אלחוטית כמו אלקטריאון ואוניברסיטת יוטה ואחרים. היא לא "קיבלה מנדט" מהאו"ם או משום גורם אחר, היא פשוט ארגון מסחרי שיש לו כמה פוליטיקאים בכיס, בעיקר ביוטה מישיגן ופלורידה. בפלורידה אלקטריאון כבר הפסידו מכרז (של פיילוט) לטובת המתחרים IPT, שגם הם עובדים עם ASPIRE.
    סגור
  • 2.
    מגעיל דוחה..בקרוב הוא וחבריו בכלא (ל"ת)
    ינשוף 02/2023/07
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 1.
    זה האיש שמכר את הבית שלו כדי שהמדינה תממן לו את השכירות
    מריו 02/2023/07
    הגב לתגובה זו
    9 1
    האיש בדק ומצא שהמדינה תממן את השכירות על ביתו עד סוף ימיו בתנאי שאין לו דירה על שמו .. אז מה עשה? מכר את הבית ועכשיו המדינה מממנת לו את השכירות ... אור לגויים נשיא מדינת ישראל
    סגור
  • למד ממושחתיהו אחרי הרבה שנים (ל"ת)
    ציפה 02/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אכן מגעיל ובמקום להחזיר אהבה למדינה דרך עמותות הוא מחפש
    חממי 02/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כסףףףףף וכבוד. בוגר ליכוד מכובד
    סגור