בארץ

ההודעה לביפר גרמה לפיצוץ, ההודעה לישראלים גרמה לגיחוך: "לא מתוחכם"

לאחר הכאוס בלבנון בעקבות אלפי פיצוצי מכשירי הקשר, ארגון הטרור חיזבאללה נותר המום. הבוקר האיראנים ושלוחיו של נסראללה ניסו להפחיד מיליוני ישראלים. בישראל מגחכים על הניסיון הנואש שכמובן נכשל
מערכת ice | 
הודעת הפייק הקוראת להיכנס למרחב מוגן (צילום shutterstock, freepik)
מערך הסייבר הלאומי פרסם לפני זמן קצר (חמישי) את ממצאי חקירתו לאחר מיליוני ההודעות שהתקבלו הבוקר במכשירי הטלפון של הישראלים. במערך הסייבר אמרו כי איראן וחיזבאללה הם אלו שעומדים מאחורי הפצת המסרונים המבהילים.
ממערך הסייבר נמסר כי: "בתום חקירת אירוע המסרונים המתחזים לפיקוד העורף שנשלחו לאזרחים הלילה, מעדכן מערך הסייבר הלאומי כי איראן וחיזבאללה עומדות מאחורי האירוע".
"מהחקירה עלה כי במהלך הלילה נשלחו כ-5 מיליון מסרונים בשלושה נוסחי הודעות, המהוות ניסיון זול ולא מתוחכם לעורר בהלה בציבור. ההודעות הכילו קישורים שהוסרו והפכו לא פעילים תוך זמן קצר.  במוקד מערך הסייבר הלאומי 119 התקבלו כ-500 דיווחים בנושא".  הוסיפו.
עוד אמרו: "מהבדיקות הראשוניות של מערך הסייבר הלאומי ומשרד התקשורת עולה כי ההפצה נעשתה באמצעות פריצה ללקוח לגיטימי של אחת מהחברות המעניקה שירות הפצת מסרונים מסחרי שבאמצעותו שלחו את ההודעות". 
מערך הסייבר הלאומי מזכיר את כללי ההגנה להודעות פישינג והפחדה
בתקופה זו במיוחד, מומלץ לגלות עירנות מוגברת להודעות חשודות;, לבדוק קישורים שנראים לא רשמיים ולא ללחוץ עליהם, לחסום את המספר שממנו התקבלה ההודעה ולדווח למערך בחיוג ישיר 119.   "אם יש ספק - בידקו ישירות בערוצים מוכרים ורשמיים". אמרו במערך הסייבר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה