דיגיטל וטק

אינטל שמה סוף לשמועות: האם תמכור את השליטה במובילאיי?

לאחר שפורסמו שורה של דיווחים שבמסגרת קיצוצים של 10 מיליארד דולר בהוצאות, אינטל מתכננת למכור את השליטה במוביליאיי הישראלית, כעת החברה שמה קץ לשמועות. אינטל הכריזה רשמית שלא תמכור את השליטה בחברה, בעקבות כך, מניית מובילאיי זינקה ביותר מ-16% | כל הפרטים
מערכת ice | 
אינטל ובינה מלאכותית (צילום shutterstock)
מתחילת השנה, מניית מובילאיי התרסקה בעשרות אחוזים והחברה איבדה 72% מהשווי שלה. בהמשך לכך בשבועות האחרונים, התפרסמו דיווחים ברחבי הרשת על כך שאינטל שמחזיקה ב-88% ממניות החברה נערכת למכירתם, אך היום אינטל שמה קץ לשמועות ומסרה שזה כלל לא המצב.
היום (חמישי), אינטל הודיעה באופן רשמי שהיא לא מתכננת למכור את השליטה במובילאיי. לאחר פרסום ההודעה, תוך יממה מניית מובילאיי קפצה ביותר מ-16%. ההודעה בדבר מכירת השליטה בחברה התפרסמה בצל המשבר שאינטל נמצאת בו במסגרתו היא הודיעה שתבצע קיצוצי ענק בחברה.
אינטל הודיעה על קיצוצים בגובה של 10 מיליארד דולר בהוצאות, אינטל הודיעה שתפצל את חטיבת הייצור שלה ותגייס לה משקיעים חיצוניים וכמו כן תקצץ 15% מכוח האדם שלה ברחבי העולם.

מנכ"ל אינטל העולמית פט גלסינגר ומנכ"ל מובילאיי פרופ' אמנון שעשוע, קרדיט: יח"צ
אינטל, רכשה את מובילאיי ב-2017 תמורת 15 מיליון דולר וב-2022, היא הנפיקה אותה בבורסה בניו יורק עם שווי שוק של 17 מיליארד דולר. מלבדה, אינטל מחזיקה בבעלותה גם בחברת אלטרה והדיווח הכוזב על כוונותיה למכור נתח משמעותי ממניות מובילאיי גרם למניית החברה לרשום ירידה חדה.
העובדה שמניית מוביילאי רשמה עלייה מרשימה תוך יום אחד, יכולה מצד אחד להעיד על כך שלאינטל ברור שלחברה יש סיכוי סביר לחלוטין לעלות שוב לגדולה ומנגד, שהיא הודיעה שלא תמכור את השליטה בה רק כדי לבלום את ירידת הערך שלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה