דיגיטל וטק

אינטל נפרדת ממובילאיי: למי תמכור את הנתח שלה בחברה?

7 שנים אחרי שאינטל רכשה את מובילאיי הישראלית תמורת 15.3 מיליארד דולר, ובצל המשבר שגרם למנייה של מובילאיי לצנוח ב-71%, ענקית השבבים האמריקאית שוקלת למכור חלקים מהנתח שלה בחברה  | כל הפרטים
מערכת ice |  4
אמנון שעשוע מנכ"ל מובילאיי (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, מתוך אתר מובילאיי, shutterstock)
במשך שנים, אינטל הייתה אחת השחקניות החזקות ביותר בתחום החומרה, אך נדמה שבשנים האחרונות היא רק מאבדת גובה. הכל התחיל התחיל לפני יותר משלוש שנים  כשחברות גדולות (לדוגמא אפל), ביטלו את חוזי העבודה עמה.
בהמשך, היא חטפה פגיעה במעמדה בעקבות ריבוי תלונות על תקלות במוצריה ולבסוף, אולי הסיבה העיקרית למצב הנוכחי שלה היא העובדה הפשוטה שהיא לא הצליחה להוות תחרות אל מול המתחרות שצברו כוח על חשבונה.
ב-2017, טרם התחילה ההידרדרות במצבה, אינטל רכשה את מובילאיי הישראלית והנפיקה אותה ב-2022 בנאסד"ק. אך העתיד לא האיר פנים למובילאיי שכעת, לנוכח המשבר הנוכחי במהלכו המנייה שלה ושווי השוק שלה צנחו בעשרות אחוזים.

מנכ"ל אינטל העולמית פט גלסינגר ומנכ"ל מובילאיי פרופ' אמנון שעשוע, קרדיט: יח"צ
על כן, לפי מידע שהתפרסם בבלומברג על הרקע המשבר שמובילאיי נתונה בו (שנכון לעכשיו סופו לא נראה באופק), אינטל שוקלת למכור חלק מהנתח שלה בחברה שעומד נכון להיום על 88%. כאמור זו לא הפעם הראשונה שהיא מכרה חלק מהנתח שלה במובילאיי, כבר בשנה שעברה אינטל מכרה חלק ממנו ובעסקה שהכניסה לה 1.5 מיליארד דולר.
לפי בולמברג, המכירה של אינטל צפויה להתבצע דרך הבורסה או דרך מכירה לצד שלישי. מובילאיי מצידה, תקיים במהלך החודש הקרוב ישיבת דירקטוריון בניו יורק שם ידונו על התוכניות הללו.
לאחר שמובילאיי זינקה בעשרות אחוזים, הנפילה באה לאחר מגפת הקורונה כאשר יצרניות הרכב הפחיתו את ייצור שלהן מה שפגע באופן ישיר במכירות החברה. אין ספק שהדיווח מעיד שגם באינטל (שנמצאת בעצמה במשבר), לא חושבים שהמשבר של מובילאיי יסתיים בקרוב ועל כן, החברה מתחילה לפעול לצמצום החזקות.
בכתבה צוין שדובר מטעם מובילאיי סירב למסור תגובה לבלומברג, אך נציג מטעם אינטל הגיב לדברים ומסר בתגובה: "אנחנו מתמקדים באופן בלתי-מתפשר ביצירת ערך לבעלי המניות, ומוציאים לפועל את התוכנית ששיתפנו בחודש שעבר להאצת צמיחה רווחית והפיכת אינטל לרזה יותר, פשוטה יותר וזריזה יותר לעתיד".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    The game is over
    אלי לוי 09/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מובילאיי מנוהלת הצורה כושלת, מנהלים לא ראויים מפילים את החברה לתהום, אין לה סיכוי לצאת ברכב אוטונומי. כל מי שמחזיק במניות החברה שיברח אתמול. אמנון "זרק" מנהלים מצויינים וקלט חבורה של אנשים כושלים.
    סגור
  • 3.
    עצוב מאוד
    דורון 09/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הכל בגלל מירי רגב משום שהיא מחריבה את כל המשרד והענף התחבורה בישראל
    סגור
  • 2.
    מקווה שמובילאי התאוששו , חברה טובה (ל"ת)
    רמי תגר 09/2024/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    מובילאיי חברה טובה אבל לצערה ....
    הייטקיסט 09/2024/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יש לה מתחרות בסדר גודל מפלצתי כגון : גוגל , טסלה , וכמובן איך לא סין , ועוד.... לכן אני מאחל למובילאי בהצלחה בהתמודדות עם כל אלה בהצלחה !
    סגור