השוק

אינטל במהלך מטורף: תמכור חלק ממובילאיי תמורת 1.5 מיליארד דולר

אינטל תמכור חלק מאחזקותיה במובילאיי תמורת סכום של כ-1.5 מיליארד דולר, שיממן את התוכניות העתידיות והשאפתניות, זאת על רקע הירידה החדה במכירות וברווחים בשוק מעבדי המחשבים
מערכת ice | 
אינטל (צילום vecteezy ,Magma Images)
אינטל, יצרנית השבבית הגדולה והמתקדמת בעולם, תמכור חלק מאחזקותיה במובילאיי תמורת סכום של כ-1.5 מיליארד דולר, שיממן את התוכניות העתידיות והשאפתניות שלה. כך על פי דיווח היום (שלישי) ב"בלומברג".
החברה מציעה 35 מיליון מניות עם אופציה למכירת 5.25 מיליון מניות נוספות של מובילאיי הישראלית. מאז ההנפקה הראשונה של מובילאיי באוקטובר האחרון, מניית החברה הכפילה את עצמה.
מנכ"ל אינטל, פט גלסינגר, השיק תוכנית שאפתנית במיוחד להחזיר את ההובלה של החברה שלו בתעשיית השבבים, ולפיכך כאמור החברה גם החליטה למכור את המניות של מובילאיי בהן היא מחזיקה. לאחרונה, השוק העיקרי של אינטל, מעבדי המחשבים שהיא מייצרת, חווה צניחה אדירה. לפיכך, החברה איבדה נתח שוק משמעותי, מה שפוגע ישירות במכירות של החברה וכמובן גם ברווחים שלה.
לאחר המכירה המתוכננת, אינטל תשמור על כ-88% ממניות מובילאיי, אותה רכשה אינטל ב-2018 תמורת 15.3 מיליארד דולר. מניית מובילאיי ירדה ב-2.7% ונסגרה ב-42.37 דולר, אך עדיין היא עומדת על עלייה מטאורית של של 21% השנה. לעומת זאת, מניית אינטל ירדה ב-4.6% ל-29.86 דולר בבורסה של ניו יורק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה