דיגיטל וטק

אינטל חושפת: האם מעבד AI החדש שפותח בישראל יעזור לה להשתקם?

בצל השנה הקשה שהיא חווה, אינטל השיקה את סדרת המעבדים החדשה שלה ה-Core Ultra. למרות שמדובר בדור השני שלהם באינטל, טוענים שמדובר במוצר שובר שווין עם יכולות AI משופרות. האם המעבדים החדשים יעזרו לה בתחרות מול השחקניות הגדולות בשוק?
עידו מור | 
אינטל ובינה מלאכותית (צילום shutterstock)
זה כבר כמה שנים שענקית השבבים האמריקאית אינטל, נמצאת בירידה. זה התחיל כבר לפני כמה שנים לאחר שחברות גדולות כמו אפל ביטלו את החוזה עמה, המשיך בתלונות חוזרות ונשנות על תקלות במוצרים שלה ולבסוף, בגלל העובדה הפשוטה שנדמה שהיא לא הצליחה לתת מענה לתחרות לביצועים שמתחרות הגדולות הציגו אל מול אלו שלה. 
אינטל הכריזה אתמול (שלישי), על השקת  על השקת סדרת מעבדי ה-Intel Core Ultra 200V , המביאה עמה קפיצת מדרגה משמעותית ביכולות הבינה המלאכותית (AI). סדרת המעבדים החדשה, אמורה על פי התוכניות להחזיר את אינטל להיות שחקניות מובילה בשוק הבינה המלאכותית שרק הולכת וגדלה.

המעבד החדש של אינטל, קרדיט: אינטל
סדרת מעבדי הלונאר לייק למחשבים ניידים פותחו ברובם בשלוחה של אינטל בישראל והם כוללים יכולות בהן בינה מלאכותית, אשר עשויות להוריד ממנה את האיום שמעפיל עליה מצד המתחרות AMD , קוואלקום ואנבידיה. 
המעבדים החדשים יהיו זמינים לשוק החל מה-24 בספטמבר והם מציגים צריכת נמוכה ב-50% מזו של הדור הקודם והם אף יאפשרו למשתמשים להנות מחיי סוללה של יותר מ-11 שעות כאשר חלק מהדגמים אף מציגים זמן שימוש של 17 ו-20 שעות.  
לפי אינטל, המעבדים החדשים שלה יהיו מסוגלים לבצע משימות מורכבות ויוכלו להתמודד היטב ובמהירות עם העבודה עם אפליקציות ותכונות מבוססות בינה מלאכותית. יתרה מזו, המעבדים מציעים למשתמשים חווית גיימינג וביצועים משופרים בשימוש בתוכנות לעיצוב גרפי והגנה משופרת מפני איומי סייבר. על כן, האם הסדרה החדש תהיה הסינדרלה החדשה של אינטל שתחזיר אותה לדרך המלך או שדווקא החברה התעוררה מאוחר מדי? ימים יגידו

פט גלסינגר מנכ"ל אינטל העולמית, קרדיט: אינטל
מישל ג'ונסטון הולטהאוס, סמנכ"לית בכירה ומנהלת כללית של קבוצת המחשוב הלקוחות באינטל, מסבירה: "המעבדים החדשים מסדרת Intel Core Ultra קובעים סטנדרט חדש לביצועי AI וגרפיקה במחשבים ניידים. הם מאפשרים לנו לספק לצרכנים חוויית מחשוב AI ללא פשרות, עם יעילות אנרגטית פורצת דרך".
זוהר צבע, סגן נשיא (VP) בקבוצת המחשוב האישי (Client Computing Group) של אינטל ומנהל הפרויקט של Lunar-Lake ו-Panther-Lake חושף תובנות מתהליך הפיתוח: "לפני כשלוש שנים, זיהינו את הפוטנציאל העצום של AI במחשבים אישיים. החלטנו להשקיע בפיתוח מנוע AI חזק, למרות שבאותה תקופה לא היה ברור כיצד ישתמשו בו. היום אנחנו רואים שזה היה הימור נכון".

זוהר צבע, קרדיט: ברק שרון
״פרוייקט Lunar Lake מובל מישראל מתחילתו ועד סופו״, מסביר צבע. ״הצוות הישראלי אחראי על כל השלבים הקריטיים - הגדרת המוצר, פיתוח הקונספט, תכנון הארכיטקטורה, העיצוב, וההוצאה לפועל. הפרויקט כולו כלל מאות רבות של מהנדסים ואנשי מקצוע, שעבדו על פיתוח המעבד הזה, שהביאו איתם ניסיון עשיר בתכנון מעבדים מתקדמים ויכולת לחשוב 'מחוץ לקופסה', מה שאפשר לנו לפתח מעבד עם יכולות AI  מתקדמות עוד לפני שהשוק הבין את הצורך בהן".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה