קריירה ולימודים
אינטל ישראל בבשורה איומה לעובדים: מהפך בתנאים, סוף לרכבים בליסינג
כדי לחסוך 12.5 מיליון שקל, עד דצמבר 2024, כל העובדים המחזיקים ברכב צמוד יידרשו להחזירו, במטרה למחוק לחלוטין את הוצאות הליסינג מספרי החברה בשנת 2025
אינטל ישראל מובילה מהלך דרמטי בשוק העבודה המקומי עם ההחלטה לבטל את הסדרי הליסינג לכ-2,500 עובדיה. החברה הודיעה כי עד דצמבר 2024, כל העובדים המחזיקים ברכב צמוד יידרשו להחזירו, במטרה למחוק לחלוטין את הוצאות הליסינג מספרי החברה בשנת 2025. צעד זה צפוי לחסוך לאינטל כ-12.5 מיליון שקלים בשנה, אך מעלה שאלות משמעותיות לגבי תנאי ההעסקה והמוטיבציה של העובדים.
עבור העובדים, השינוי מהווה פגיעה משמעותית בתנאי העסקתם. עד כה, אינטל נשאה בכל הוצאות הליסינג, למעט שווי השימוש. כעת, העובדים יצטרכו לשאת בעלויות אחזקת רכב פרטי או ליסינג פרטי, שעלולות להגיע ליותר מ-3,000 שקלים בחודש, בנוסף לעלויות הדלק. הדבר עלול להיות מורגש במיוחד עבור עובדים במרכזי אינטל בקריית גת ובהר חוצבים בירושלים, אזורים שאינם נגישים בקלות בתחבורה ציבורית.
המהלך של אינטל מתרחש על רקע מגמה רחבה יותר של צמצום בשוק הליסינג הישראלי, אך היקפו וקצב יישומו חריגים בנוף המקומי. ספקיות הליסינג של אינטל, אלדן ושלמה סיקסט, צפויות להציע לעובדים מסלולי ליסינג פרטי או אפשרויות לרכישת המכוניות ששימשו אותם. למרות הפגיעה הצפויה בהכנסותיהן, נראה כי ההשפעה על חברות אלו לא תהיה מהותית, בזכות יכולתן להפנות את המכוניות לשווקים אחרים.
עוד ב-
החלטה זו של אינטל משתלבת בתוכנית רחבה יותר של החברה לצמצום עלויות והתייעלות. לאחרונה, אינטל הגלובלית הודיעה על תוכניות לפטר כ-15% מכוח האדם העולמי שלה, כ-15,000 עובדים. בישראל, החברה כבר הציעה חבילות פרישה מרצון, וצפויים פיטורים נוספים שהיקפם טרם נקבע. בנוסף, החברה סוגרת פעילויות שאינן בליבת העסקים שלה, כגון מאיץ הסטארט-אפים אינטל איגנייט.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(16):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
13.למה צריך אירגון עובדיםאבי 09/2024/02הגב לתגובה זו0 0מי ישמור על העובדים??סגור
-
12.תפטרו תפטרואיגור וקסמן 09/2024/02הגב לתגובה זו0 0כי לא לעולם חוסןסגור
-
11.רונלי העלובהתלכו קצת ברגל 09/2024/02הגב לתגובה זו0 0איצ'יקידנהסגור
-
10.רונלי המלווהתלכו קצת ברגל 09/2024/02הגב לתגובה זו0 0איצ'יקידנהסגור
-
9.ההוצאות בניה וקבלני משנה הן הגדולותדויד 09/2024/02הגב לתגובה זו0 0שיפקחו על קבלני המשנה וקבלני שירות הכסף שם נשפך בלי פיקוחסגור
- טען עוד
-
8.לא מכיר אף אחד באינטל שקיבל הודעה כזאתששש 09/2024/01הגב לתגובה זו1 0או שזאת שמועה או שרק חלק קטן מהעובדים קיבל את ההודעה. יש כוונה לצמצם את הליסינג באינטל אבל לא ידוע שהתקבלה החלטה שכזאתסגור
-
7.״בשורה איומה״? לא קצת נסחפתם? (ל"ת)ניב 09/2024/01הגב לתגובה זו7 0סגור
-
6.השתלם רק לאלו שנוסעים איזה 40k בשנהקוקו 09/2024/01הגב לתגובה זו3 0אף פעם לא היה משתלם, כללי הייתי ממליץ לכולם לבטל את הליסינג, רק מוריד את איכות המכוניות על הכבישסגור
-
5.לפי הכתבה, עלות ליסינג של 416 שח לחודש לרכב??ניר 09/2024/01הגב לתגובה זו0 012,500,000הוצאות ליסינג בשנה חלקי 12חודשים חלקי 2,500 עובדים עם רכב שווה 416 שח לחודש?!?!?סגור
-
בהצלחה (ל"ת)סטס 09/2024/02הגב לתגובה זו0 0סגור
-
4.זה מה שקורהסתם 09/2024/01הגב לתגובה זו1 1זה מה שקורה כאשר לא מספקים מוצר טוב, מתנערים מאחריות, וגם לא משפרים אותו במשך כמה שניםסגור
-
3.למה רק "בשורה איומה"?סתם דביל 09/2024/01הגב לתגובה זו8 1למה עם אנדרסטייטמנט? לכו בגדול: "בשורה טרגית", "החלטה גורלית שאחריה שום דבר לא יהיה אותו הדבר"סגור
-
2.רוב העובדים כבר מזמן החזירו את הרכבעובד אינטל 09/2024/01הגב לתגובה זו9 0ליסינג זה ממש לא משתלם לעובדי אינטל כי הוא עולה להם המון כסףסגור
-
1.מחריב ישראל.הצורר נתניהו ומליפיסנט שרה. (ל"ת)ארמו 09/2024/01הגב לתגובה זו8 7סגור
-
עוד שמאלי.דנידין 09/2024/01הגב לתגובה זו1 3..סגור
-
חח, זה הוא שהביא אותם לארץ (ל"ת)מדען אקלים 09/2024/01הגב לתגובה זו1 2סגור