השוק

אינטל מנסה להיחלץ מהמשבר: כך החברה צפויה להדוף את המשקיעים

בצל המשבר הפיננסי, ענקית השבבים שכרה את תאגיד הייעוץ מורגן סטנלי. החברה איבדה את מעמדה כיצרנית השבבים הגדולה ביותר בארה"ב, ומנגד חוותה ירידה חדה בשווי השוק בעקבות התקדמות אנבידיה בתחום הבינה המלאכותית. בנוסף, הודיעה על פיטורי 15,000 עובדים 
מערכת ice | 
אינטל בקיצוצים (צילום Magma Images, shutterstock)
אינטל, ענקית השבבים והתוכנה, שכרה את חברת הייעוץ מורגן סטנלי כדי להתמודד עם לחץ מצד משקיעים ולסייע לה בהגנה על החברה. ההחלטה מגיעה במקביל למאמצים של המנכ"ל פט גלסינגר להוציא את אינטל מהמשבר הקשה שבו היא נמצאת, לאחר איבוד מעמדה כיצרנית השבבים הגדולה בארה"ב לפי הכנסות.
המשבר הנוכחי של אינטל נגרם בעיקר עקב התקדמות מהירה של אנבידיה בתחום הבינה המלאכותית, שמובילה את השוק עם שווי שוק של מעל 3 טריליון דולר, בהשוואה ל-88 מיליארד דולר בלבד של אינטל. כתוצאה מכך, אינטל הפסידה את התואר שלה כיצרנית השבבים הגדולה ביותר בארה"ב ולפי שווי שוק, היא פיגרה אחרי חברות נוספות כמו AMD, ברודקום, קוואלקום וטקסס אינסטרומנטס.
בשבוע שעבר, ידה של אינטל נחלשה מעט גם בדירקטוריון, כשליפ-בו טאן, ותיק בתעשיית השבבים, הודיע על פרישתו מהדירקטוריון לאחר שנתיים בלבד בתפקיד. טאן ציין את הצורך בתעדוף מחדש של התחייבויותיו האישיות כסיבה לפרישתו, אך הביע תמיכתו בחברה.
 
במקביל, אינטל הכריזה על פיטורי כ-15,000 עובדים, כ-15% מכוח העבודה שלה, כחלק מתוכנית לצמצום הוצאות בשווי 10 מיליארד דולר. בין המפוטרים צפויים להיות גם עובדים מהמרכזים של אינטל בישראל, המעסיקים כ-11,700 עובדים, מתוכם 7,800 בתחום המחקר והפיתוח. החברה הציעה לעובדים בישראל תוכנית פרישה מרצון עם מענקי פרישה המגיעים ל-19 משכורות, בהתאם לוותק.
כחלק מהמאמצים לשוב למסלול הצלחה, אינטל מתמודדת עם האתגרים הפיננסיים והטכנולוגיים שנובעים מהתחרות הגוברת בתחום הבינה המלאכותית ומקווה להסתייע בייעוץ של מורגן סטנלי כדי למצוא פתרונות אסטרטגיים ולשוב לצמיחה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה