דיגיטל וטק

אינטל ממשיכה לשקוע: הבכיר שהיה אמור להציל אותה החליט לעזוב

זה כבר כמה שנים שאינטל מאבדת גובה לנוח התחרות מול השחקניות האחרות בשוק. לפני שנתיים, החברה צירפה לדירקטוריון את ליפ-בו טאן, דמות ותיקה בשוק השבבים, על מנת שיסייע לה להתאושש. אך כעת לאחר שזו לא מצליחה להתרומם הוא הכריז על פרישה מהחברה
מערכת ice | 
אינטל בקיצוצים (צילום Magma Images, shutterstock)
עד לפני כמה שנים אינטל, שלטה בשוק השבבים העולמי. בזכות החוזים שהיו לה עם מרבית החברות הגדולות בשוק מעמדה היה יציב למדי. אך שילוב של הנטישה שהיא חוותה, תלונות על תקלות במוצרים שלה וכניסתה של טכנולוגיית הבינה מלאכותית גרמו לה לאבד גובה אל מול המתחרות בהן אינבידיה.
בהמשך לכך רק בתחילת החודש, אינטל פרסמה את דוחותיה לרבעון השני של השנה בהם הציגה תוצאות חלשות למדי. בעקבות זה היא הודיעה שהיא עומדת להקפיא את חלוקת הדיבידנדים ולפטר כ-15% מכוח האדם, מה שהוביל למניית החברה )שירדה ביותר מ-30% מתחילת השנה) לצלול עוד יותר.
על מנת להתמודד עם המצב, לפני שנתיים היא החברה שכרה את ליפ-בו טאן, שחקן ותיק בתעשיית השבבים העולמית על מנת שיסייע לחברה ולמנוע 'מהספינה להמשיך לשקוע'. נראה שגם הוא לא הצליח במשימתו והשבוע הוא פרש מדירקטוריון החברה, לאחר שהודיע ב-19 באוגוסט על כוונתו לעזוב באופן מידי. 
 
טאן צורף לדירקטוריון אינטל ב-2022 והוא היה חבר בוועדת המיזוגים והרכישות. בזמן החתימה על צירופו לחברה מנכ"ל אינטל פט גלסינגר, שיבח אותו והתייחס למצבה של החברה באותה העת: "שינוי מסיבי כדי לנצל את ההזדמנויות שעומדות לפניה". 
טאן, שהיה בעבר מנכ"ל חברת קיידנס דיזיין סיסטמס, ומנהל כיום חברת השקעות, טען שהסיבה להחלטה הזו נובעת מעומס בלוח הזמנים האישי שלו. לדבריו: "זוהי החלטה אישית שנובעת מהתאמת סדר העדיפויות ביחס להתחייבויותיי הקיימות, ואמשיך לתמוך בחברה ובעבודתה החשובה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה