דיגיטל וטק

אינטל בדרך למטה? גלי פיטורים והפסדים של מיליארדים ברבעון

אינטל ממשיכה להוריד גובה: ענקית השבבים שעד לא מזמן שלטה בשוק החומרה, מפרסמת דוח רבעון מאכזב במיוחד שכולל הפסדים של 1.6 מיליארד דולר ופיטורים של 15% מכוח האדם שלה. אחרי כל זה האם יש לה סיכוי לבנות עצמה שוב?
עידו מור | 
אינטל בקיצוצים (צילום Magma Images, shutterstock)
ענקית החומרה האמריקאית אינטל, במשך שנים שלטה בשוק השבבים והמעבדים העולמי. אך עם הזמן חברות רבות החלו להתרחק ממנה ולעבור לעבוד עם השחקניות החדשות בשוק. לדוגמא ניתן למנות את אפל, שעד 2020, הייתה משלבת את מעבדי אינטל במחשבים הניידים שלה (MacBookׂׂ). לאט לאט אינטל החלה "לאבד גובה" ולמרות שהיא פועלת רבות על מנת לא להישאר מאחור, התוצאות בשטח מראות תמונת מצב אחרת. 
החברה פרסמה אמש (חמישי), את תוצאותיה ברבעון השני של 2024 בו היא פספסה את התחזיות של האנליסטים ועברה מרווח נקי של 1.5 מיליארד דולר להפסד של 1.6 מיליארד דולר. אחד הנתונים המרכזיים שהופיעו הפעם בדוחות של החברה הוא התוכנית החדשה של לצמצום הוצאות. החברה הכריזה על תוכנית הפחתת עלויות בהיקף של 10 מיליארד דולר במסגרתה, אינטל פתחה בגל הפיטורים בו היא נפרדה מ-15 אלף עובדים אשר מהווים 15% מכלל כוח האדם שלה. 
אינטל מעריכה שתוכנית הצמצום תוביל לכך שהעלות של ההוצאות תעמוד על סכום של 20 מיליארד דולר השנה ו-17.5 מיליארד דולר במהלך השנה הבאה כאשר היא צופה שהיא תבצע קיצוצים נוספים גם ב-2026.
מבחינת הכנסות, אינטל הכניסה במהלך הרבעון השני של 2024 סכום של 12.8 מיליארד דולר. מדובר בהישג נמוך מזה שהופיע בתחזיות האנליסטים שצפו שההכנסות של החברה יעמדו על 12.9 מיליארד דולר.
מדובר בירידה של 1% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. ההפסד למניה עמד על 38 סנט, לעומת תחזיות אנליסטים שצפו רווח של 10 סנט למניה. בהמשך לכך מניית החברה ממשיכה לרדת ובמסחר המאוחר היא איבדה 16% מהשווי שלה שעומד כעת על 29.05 דולר למנייה. 
אינטל, צופה שהגורם שיושיע אותה מהמצב העגום שהיא נמצאת בו כעת הוא פעילות הפאונדרי של אינטל (ייצור שבבים בעבור חברות אחרות), אך גם הפעם תמונת המצב בשטח מראה דבר אחר. במהלך הרבעון, החברה רשמה צמיחה בינונית למדי בתחום שעומדת על 4% ושוות ערך ל-4.3 מיליארד דולר. 
בנוגע לתחזיות לרבעון השלישי של השנה, אינטל העריכה שההכנסות שלה ינועו בין 12.5 ל-13.5 מיליארד דולר, כאשר גם הפעם בהשוואה לנתונים של התקופה המקבילה אשתקד, היא מציבה נתון שמראש מעיד על ירידה. 
מנכ"ל אינטל פט גלסינגר, התייחס למהלכים הנוכחים שהחברה תתחיל לקדם במסגרת תוכנית הקיצוצים ואמר: "אלו חדשות כואבות עבורי, אני יודע שזה יהיה אפילו קשה יותר לכם. זה יום קשה להחריד לאינטל, בשעה שאנחנו עושים כמה מהשינויים המשמעותיים ביותר בהיסטוריה של החברה שלנו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה