השוק

בזמן שהמתחרות מתרסקות בבורסה: זו הסיבה שמניית אינטל מזנקת

אינטל קוטפת את הפירות: למרות בשנים האחרונות אינטל ממשיכה לאבד מכוחה, היא נקטה במקביל בפעולות על מנת לעזור לה לחזור לגדולה. כעת, בצל המרוץ לנשיאות, הסכנה בה נתון שוק השבבים בטיוואן ובזמן שכל המתחרות מתרסקות מניית אינטל מזנקת. כל הפרטים 
עידו מור |  5
אינטל (צילום vecteezy ,Magma Images)
לאחר ההתבטאות של המועמד המוביל לנשיאות ארה"ב דונלד טראמפ על טייואן, מרבית המניות של החברות הנסחרות בבורסה מסקטור השבבים סיימו אתמול (רביעי), את יום המסחר בירידות שערים.
בשונה מכל אלו, היחידה שסיימה את היום עם עליית שערים הייתה ענקית השבבים האמריקאית אינטל שעלתה ב-8.2% וסומנה לא אחת כמי שיכולה להוות אלטרנטיבה ליצרנית השבבים הטיוואנית TSMC. 
כידוע, נכון להיום טיוואן לבדה אחראית על יותר מ-90% מייצור השבבים המתקדמים בעולם. על מרבית הייצור אחראית חלוצת השבבים המקומית TSMC שהוקמה ב-1987. כעת, בדומה לחברות האחרות בשוק השבבים מניית החברה נופלת ואמש היא ירדה ב-7%.
אחרי שבשנים האחרונות אינטל החלה לאט לאט לאבד מכוחה, מנכ"ל אינטל הנוכחי פט גלסינגר, הכריז על שורה של מהלכים שכולם חלק מהתוכנית שלו לגרום לחברה לחזור להיות שחקנית מובילה בשוק.
גלסינגר, החל להשקיע בפיתוח ייצור שבבים על ידי החברה עבור חברות אחרות. במסגרת המהלך, החברה הכריזה על השקעת ענק של 20 מיליארד דולר שתוקדש להקמת שני מפעלי ייצור שבבים חדשים באריזונה. היוזמה הזו קיבלה רוח גבית גם ממשל ביידן שהעניק לחברה סכום 8.5 מיליארד דולר שנועד לסייע לה להוציא את התוכנית הזו לפועל.
לכן, במידה ושוק השבבים בטיוואן יקרוס, אינטל היא זו שמסתמנת בעיני רבים כאלטרנטיבה הטובה ביותר ללא קשר במי מבין השניים (טראמפ או ביידן) יזכה במרוץ לנשיאות. 
מצד אחד, ממשל ביידן הודיע לכמה מבעלות הברית של ארה"ב שהוא שוקל להטיל מגבלות סחר במגזר השבבים נגדן במידה ואלו ימשיכו לקיים עם סין קשרי מסחר ולהעניק להם טכנולוגיות מוליכים למחצה.
מהצד השני, הריאיון שנערך עמו השבוע, המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ, הטיל ספק במחויבות של ארה"ב להגן על טיוואן מפני האיום הסיני. בהתייחסותו לנושא טראמפ, אמר בראיון לבלומברג כי: "הם אכן היו אחראים לבערך 100% מעסקי השבבים שלנו". טיוואן צריכה לשלם לנו על ההגנה. לא הייתי מרגיש כל כך בטוח כרגע, אם הייתי הם".
על כן, ללא כל תלות בזוכה הסופי, אחרי שנים של דשדוש, נראה שאינטל מתחילה לקצור את הפירות של המהלכים שנקטה בזמן האחרון. האם מדובר במגמה רגעית או תחילתו של שינוי ביחסי הכוחות בשוק? ימים יגידו
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    אתה גנוב? ירדה 30 אחוז בחצי שנה... (ל"ת)
    דויד 07/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    פירות קוטפים, תבואה קוצרים
    ר.ק. 07/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפחות ככה לימדו אותי
    סגור
  • 2.
    פירות קוטפים, תבואה קוצרים (ל"ת)
    ר. ק. 07/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    לא יעזור כלום הכיוון של אינטל רק למטה (ל"ת)
    גורגי 07/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 5
    סגור
  • עוד אחד
    איציק 07/2024/19
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לא מבין כלום
    סגור