דיגיטל וטק

יצרנית השבבים המובילה במהלך חדשני שיגיע למוצרי אפל הבאים

יצרנית השבבים המובילה TSMC תתחיל בקרוב בייצור ניסיוני של שבבי 2 ננומטר, מוקדם מהצפוי. תהליך חדשני זה ישולב במכשירי אפל שיושקו בשנה הבאה, מה שצפוי לשפר משמעותית את ביצועי ויעילות השבבים. האם זהו המהלך שישנה את פני שוק השבבים?
רפאל בן זקרי | 
TSMC (צילום Shutterstock)
מוקדם מהצפוי, יצרנית השבבים המובילה בעולם, TSMC, המספקת שבבים גם לאפל, תתחיל בייצור ניסיוני של שבבי 2 ננומטר בימים הקרובים, אשר ישולבו בחלק ממכשירי הענקית מקופרטינו שיושקו בשנה הבאה.
תהליך ננומטר מתאר את גודל הרכיבים המיקרוסקופיים בשבב, וככל שהתהליך קטן יותר, השבבים יכולים להיות מהירים ויעילים יותר. TSMC, המובילה בתחום ייצור השבבים בטכנולוגיות מתקדמות שכאלו, הציגה את תהליך הייצור של שבבי 2 ננומטר לאפל כבר בדצמבר האחרון, כאשר הייצור הניסיוני מהווה שלב קריטי שבו החברה בוחנת את תהליכי הייצור המתוכננים לקראת ייצור המוני.
התחלת הייצור הניסיוני הייתה צפויה להתרחש לא לפני אוקטובר, כך שהתחלה ביולי היא סימן מעודד. המפעל ב-Baoshan, הממוקם במתחם המדע Shinju בצפון טייוואן, יתחיל בייצור הניסיוני כבר בשבוע הבא, בהתאם לדיווח של ET News. הציוד לייצור השבבים הובא והותקן במפעל ב-Baoshan כבר ברבעון השני של השנה, כאשר ההקדמה נועדה להבטיח יציבות בתהליך הייצור לקראת ייצור המוני.
אחד האתגרים הגדולים בתהליכי ייצור חדשים הוא השגת שיעור תפוקה גבוה, כלומר אחוז השבבים שעוברים בקרת איכות. באפריל האחרון, TSMC התקשתה לעמוד בדרישה לשבבי 3 ננומטר, כשהשיעור עמד רק על קצת יותר מ-50%.
בעוד שהתהליך הניסיוני של 2 ננומטר יוצא לדרך, ישנם דיווחים שאפל הזמינה את כל תפוקת שבבי ה-3 ננומטר של TSMC עבור האייפון 15 פרו ושבבי ה-M3 למחשבי המק. לפי דיווח נוסף ממאי, החברה פועלת לבצע מהלך דומה עם שבבי 2 ננומטר. כך, תהליך ייצור זה צפוי לשפר משמעותית את הביצועים ואת היעילות האנרגטית של השבבים של אפל בשנה הבאה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה