דיגיטל וטק

מטא מנפצת את התחזיות עם הכנסות בשווי 39.1 מיליארד דולר

תאגיד מטא, מסיים בהצלחה יתרה את הרבעון השני של 2024. לצד הפסד תפעולי של 4.49 מיליארד דולר, החברה מנפצת את תחזיות האנליסטים ומציגה גידול בהיקף המשתמשים ועלייה בהכנסות שהסתכמו ל-39.1 מיליארד דולר. כל הפרטים 
מערכת ice | 
מטא (צילום shutterstock)
ענקית המדיה מטא, פרסמה אמש (רביעי), את תוצאותיה לרבעון השני של 2024, בהם עקפה את התחזיות של האנליסטים בשוק. הדו"ח המוצלח סייע למטא ובמסחר המוקדם בבורסה המנייה של קפצה בכ-4%.
הכנסות החברה במהלך הרבעון עומדים על 39.07 מיליארד דולר, עלייה של 22.1% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. כמו כן, מטא הכניסה סכום גבוה מזה שצפו האנליסטים שהעריכו שההכנסות יסתמכו ב-38.31 מיליארד דולר. 
הרווח הנקי רשם עלייה מרשימה כאשר הוא זינק ב-73% ל-13.47 מיליארד דולר. הרווח למניה עמד על 5.16 דולר, לעומת תחזיות אנליסטים לרווח של 4.73 דולר למניה. בדומה למתחרות אחרות בשוק, ההכנסות של מטא מגיעות בעיקר מפרסומות. במקרה שלה הנתון קצת יותר גבוה מהממוצע כאשר הכנסות מפרסומות מהוות 99% ממקור ההכנסה שלה. 
כחלק מהאסטרטגיה העסקית שלה מתחילת השנה, מטא הגדילה ב-10% את מספר הפרסומות שמוצגים למשתמשיה בפלטפורמות השונות. במקביל, כדי למנף את המנהלך הנוכחי היא גם הגדילה ב-10% את המחיר פר פרסומת.
הכנסות פעילות המטאוורס של החברה, חטיבת Reality Labs, עלו ב-27.9% ל-353 מיליון דולר, ואך, ההפסד התפעולי שלה טיפס ב-20% ל-4.49 מיליארד דולר. לפי טענות החברה בשל ההשקעה בפיתוח האקוסיסטם שלה, היא מעריכה שבהמשך השנה ההפסד התפעולי עתיד לגדול בצורה משמעותית.
הישג משמעותי נוסף שמטא רשמה במהלך הרבעון הוא ניפוץ התחזיות בנוגע לגידול במספר המשתמשים באפליקציות שבבעלותה (פייסבוק, אינסטגרם, ווטסאפ, ת'רדס ומסנג'ר). על פי נתוני הדו"ח, המספר עלה ב-7% והוא עומד כעת על 3.27 מיליארד איש כאמור עלייה לעומת הנתון שהעריכו האנליסטים שעמד על 3.22 מיליארד משתמשים.
במקביל לעלייה במספר המשתמשים במהלך הרבעון, החברה ביצעה סבב פיטורים בהם נפרדה מ-1% מעובדיה וכעת מספר העובדים בחברה ברחבי העולם עומד על 70.8 אלף איש. ההערכות שמטא הציבה להכנסות ברבעון השלישי של השנה מציבות יעד של הכנסות של בין 38.5 מיליארד ל-41 מיליארד דולר - עלייה של בין 20-28% לעומת הנתונים שהיא הישגה ברבעון המקביל אשתקד.
מנכ"ל ומייסד מטא מארק צוקרברג, התייחס לנתוני הדו"ח בהודעה שהוציא לעיתונות: "היה לנו רבעון חזק, ומטא AI בדרך להפיכתו לסייען ה-AI בעל היקף השימוש הגדול ביותר בעולם עד סוף השנה, השקנו את מודל ה-AI בקוד פתוח הראשון שנמצא בחזית הטכנולוגיה, אנחנו ממשיכים לראות אימוץ טוב של משקפי ריי-באן מטא AI ורושמים צמיחה טובה בכל האפליקציות שלנו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה