משפט

מטא מסתבכת בענק: האם ענקית הטכנולוגיה משתיקה ומפטרת עובדים?

ג'פרי סמית', מהנדס שעובד בחברה ב-2018, הגיש תביעה נגד מטא בשל יחס מפלה כלפי נשים, וטענה כי גברים מקודמים על חשבונן - גם אם אין להם את הכישורים המתאימים. לדבריו, הוא התלונן בפני הנהלת החברה בנושא, אך אלו התעלמו ואף ניסו לגרום לו להתפטר
מערכת ice | 
מטא-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
בתקופה האחרונה מטא עלתה לתקשורת בשל שורת תביעות משפטיות, וכעת נראה כי היא תאלץ להתמודד עם אחת חדשה שמעלה חשדות בנוגע להתנהגות מפלה כלפי נשים. באופן די מפתיע, מי הגיש את התביעה הוא דווקא גבר – ג'פרי סמית', מהנדס שעובד בחברה מ-2018.
סמית' טוען כי לאחר שהתחיל להציף בעיות בנוגע ליחס סקסיסטי כלפי נשים וקידום גברים על חשבונן, המנהל שלו ניסה לגרום לו להתפטר בכך שקיבל "ביקורת ביצועים" שלילית, לראשונה מאז הצטרף לחברה, מה שהשפיע על הבונוסים המגיעים לו ועל המניות שברשותו.
המהנדס הזכיר מקרה ספציפי של עובדת "מוכשרת" שתפקידה צומצם בשל "שינויים ארגוניים בחברה", כאשר חלק מהנושאים עליהם הייתה אחראית הועברו לשני גברים אחרים, שלפחות אחד מהם היה כמעט ללא ניסיון מתאים. למרות שהעלה את הטענות בפני מחלקת משאבי האנוש, הוא לא מצא אוזן קשבת והדבר נשאר כמו שהוא. עוד ציין סמית' כי בהמשך פנו אליו נשים נוספות עם סיפורים דומים, אך גם אלו לא זכו להתייחסות מצד ההנהלה. כעת, כל שנותר לעשות הוא לראות מה תהיה פסיקת בית המשפט בנושא.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה