דיגיטל וטק

לאחר הסאגה: אינטל חושפת את מקור הבעיה במעבדים שלה

אינטל מצאה את הגורם לבעיות חוסר היציבות במעבדי הדור ה-13 וה-14 שלה. תיקון עבור הבעיה צפוי להשתחרר באמצע אוגוסט, מה שעשוי להחזיר את היציבות למעבדים ולפתור את בעיות הקריסה שדווחו על ידי המשתמשים. אז מה גרם לקריסת במחשבי הלקוחות?
רפאל בן זקרי |  1
מעבד אינטל I9 (צילום Shutterstock)
לאחר ההבהרה כי לא ידוע על מחשבים ניידים הסובלים מקריסות, אינטל הודיעה כי מצאה את מקור בעיית חוסר היציבות המשפיעה על המעבדים מהדור ה-13 וה-14 שלה. בעדכון שפורסם אמש, החברה אישרה כי המעבדים סובלים מ"ממתח פעולה מוגבר" וכי תיקון לבעיה נמצא בדרך.
תומס האנפורד, עובד אינטל, כתב בפורום החברה: "קבענו שמתח פעולה מוגבר גורם לבעיות יציבות בחלק מהמעבדים השולחניים מהדור ה-13/14. הניתוח שלנו של מעבדים שהוחזרו מאשר כי המתח המוגבר נובע מאלגוריתם מיקרוקוד המביא לבקשות מתח לא נכונות למעבד."
אינטל ציינה כי היא עובדת על שחרור תיקון מיקרוקוד ליצרני לוחות האם באמצע אוגוסט, וממליצה לכל מי שמושפע מהבעיה ליצור קשר עם התמיכה של אינטל. מיקרוקוד, אגב, הוא שכבת תוכנה הנמצאת במעבדים ומיועדת לביצוע הוראות המכונה (instruction set) של המעבד.
אינטל התחילה לחקור את הקריסות כבר באפריל, לאחר שקיבלה דיווחים מבעלי מעבדי Core i9-13900K ו-i9-14900K על קריסות משחקים תכופות. הלחץ על אינטל לפתור את הבעיה גבר בשבועות האחרונים, כאשר גם מפתחת המשחק Path of Titans, חברת Alderon Games, פרסמה סרטון יוטיוב שחושף "אלפי" קריסות משחק שמשפיעות על שחקנים עם מעבדים מהדור ה-13 וה-14 של אינטל.
סרטון נוסף מ-Gamers Nexus טוען שהם "לא יכולים להמליץ על מעבדי אינטל" בשלב זה בגלל הבעיות המתמשכות. עם התיקון הצפוי באמצע אוגוסט, משתמשים רבים מקווים שהבעיות ייפתרו בקרוב ויאפשרו חוויית שימוש יציבה וטובה יותר במעבדים של אינטל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    במילים אחרות מישהו שכח להוסיף ; (ל"ת)
    מוטי 07/2024/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור