דיגיטל וטק

אינטל חוטפת אש מהלקוחות: "מוכרת מעבדים פגומים"

לאחר שבמשך שנים היא שלטה בשוק החומרה העולמי, נראה כי אינטל ממשיכה לרדת. בצל נטישת הלקוחות הגדולים (אפל ומיקרוסופט) והטירוף סביב אנבידיה, החברה ממשיכה להסתבך, כאשר דיווחים רבים ברשת מצביעים על תקלות חמורות במעבדי העל שהשיקה בתחילת השנה
עידו מור | 
אינטל (צילום Magma Images ,shutterstock)
בצל הפעולות שהיא נוקטת על מנת להישאר רלוונטית בשוק השבבים והמעבדים העולמי שרק הולך ומתפתח, שורה של דיווחים שליליים מצטברים נגד ענקית הטק האמריקאית אינטל.
לקוחות רבים של החברה שרכשו את מעבדי דור 13 ו-14 של החברה, דיווחו שהם נתקלים בהודעות שגיאה וקריסות, לרוב במהלך משחקים. עם התבהרות התמונה, נראה כי התקלה רווחת ביותר במעבדי Raptor Lake, שהושקו על ידי החברה בתחילת השנה כמעבדי גיימינג למחשבים ניידים. 
נכון לעכשיו, מטעם אינטל נמסר, שהם עוסקים בחקירת המקרה על מנת להבין מה גורם לריבוי התקלות הללו, אך מהתבטאויות של משתמשים ברחבי הרשת, ניכר כי המצב מתחיל להימאס עליהם.
אחת הלקוחות הגדולות שיצאו נגד החברה היא סטודיו לפיתוח משחקים העונה לשם Alderon Games, אשר פרסם באתר האינטרנט שלו הצהרה חריפה במיוחד. לדברי מנכ"ל החברה, מאז החברה רכשה את המעבדים הללו מאינטל, עובדי החברה נתקלו באופן רוחבי בתקלות כגון: קריסת, חוסר יציבות ושיבושי זיכרון ולטענתו, למרות שאלו נשלחו לתיקונים במעבדות החברה התקלות עדיין ממשיכות להופיע.
בהצהרה שפורסמה נכתב בין היתר כי: "אינטל מוכרת מעבדי דור 13-14 פגומים. במהלך 3-4 החודשים האחרונים, שמנו לב שהמעבדים עובדים טוב בהתחלה, אך מתדרדרים לאורך זמן עד שהם כושלים לחלוטין. כמות הכשלים שראינו בבדיקות שלנו מתקרבת ל-100%, מה שמעיד על כך שזה רק עניין של זמן עד שכל המעבדים יכשלו".
לאחר שחוו טעם רע בכל הנוגע לשימוש במחשוב פרי יצירתה של אינטל, מטעם Alderon Games נמסר שהם מתכננים לעבור לעבוד במעבדים של AMD, מהלך שהוכיח עצמו משום שזמן קצר לאחר מכן נרשמה ירידה בכמות התקלות. 
כאמור, Alderon Games הם לא היחידים שהעידו על ריבוי תקלות בשל שימוש במעבדי החברה. גם עובדים בחברת פיתוח משחקי המחשב Digital Extremes, טען לאחרונה על ריבוי קריסות במחשבי החברה בהם נמצאים מעבדי דור 13 ו-14 של אינטל.
הפרשה הזו תופסת את אינטל כשהיא נמצאת באחת התקופות הרעות אי פעם. כאשר לאחר במשך שנים היא שלטה בתחום היא לאט לאט החלה לאבד גובה. הכל התחיל כאשר אפל (שהייתה אחת הלקוחות הגדולים של החברה), החליטה להפסיק את שיתוף הפעולה עימה ולפתח מעבדים בעצמה.
גם הנטישה של מיקרוסופט שהחליטה להתחיל לעבוד עם ARM על פנייה השפיעה לרעה על החברה. אבל אחד הגורמים הבולטים היה הפיתוחים הטכנולוגיים שהשפיעו על יחסי הכוחות בשוק וגרמו לשחקניות אחרות בשוק (כשהמובילה בהם זו אנבידיה), לצבור כוחות על חשבון אינטל.
מאינטל נמסרה התגובה הבאה: "אינטל והשותפות שלה ממשיכות לחקור דיווחים של משתמשים על בעיות חוסר יציבות במעבדי דור 13 ו-14 של Intel Core למחשבים שולחניים. אנחנו מעריכים את הסבלנות של הקהילה בנושא ונשתף פרטים נוספים לגבי הבדיקה בהקדם האפשרי. במקביל, אנחנו ממשיכים להמליץ ללקוחות, שנתקלים בבעיות האלו, לפנות לתמיכה ולשירות הלקוחות של אינטל לצורך קבלת המלצות על צעדים נוספים לגבי המעבדים שלהם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה