דיגיטל וטק

מחקר מפתיע: האם הבינה המלאכותית תחליף את המתכנתים?

השימוש בבינה מלאכותית בקרב מפתחי תוכנה מתפשט במהירות, כאשר מחקר חדש מגלה כיצד הטכנולוגיה הזו משנה את תפקיד המפתחים, מאוטומציה של משימות פשוטות ועד שיפור באיכות התוכנה. האם זה יוביל להחלפת מתכנתים או לשיפור משמעותי בתעשייה?
רפאל בן זקרי | 
בינה מלאכותית (צילום vecteezy)
השימוש בבינה מלאכותית גנרטיבית (GenAI) בקרב מפתחי תוכנה מעורר עניין רב ברחבי העולם, כאשר רבים חוששים כי כניסת הכלים הללו לחיינו עשויה להותיר מתכנתים רבים ללא עבודה. כעת, מחקר חדש חושף פרטים נוספים על עתיד התעשייה והמגמות שבה, לאור התפשטות הבינה המלאכותית.
לפי מחקר של חברת Capgemini, שפורסם ב-TechRadar, וכלל כמעט 2,200 מנהלים בכירים ואנשי מקצוע בתחום התוכנה, מדגיש את האימוץ הנרחב של בינה מלאכותית בקרב מפתחים, ברקע ההבנה שהטכנולוגיה הזו מבטיחה לשפר בצורה משמעותית את יעילות העבודה שלהם. כמו כן, רוב גדול (85%) מהעובדים בתעשיית התוכנה מצפים להשתמש בכלי GenAI בתוך השנתיים הקרובות.
ארבעה מתוך חמישה מקצועני תוכנה סבורים כי GenAI תשנה בצורה ניכרת את תפקידם על ידי אוטומציה של משימות פשוטות, חוזרות ומנהליות, מה שיאפשר להם להתמקד בעבודה משמעותית יותר. אולם למרות שהאימוץ של הגליל הללו עדיין נמצא בשלבים מוקדמים, כאשר תשעה מתוך עשרה ארגונים עדיין לא הרחיבו את השימוש בטכנולוגיה, אלו שכבר יישמו יוזמות GenAI דיווחו על שיפורים כמו חדשנות מוגברת (61%) ואיכות תוכנה גבוהה יותר (49%).
המחקר גם מתייחס לחשש המתמשך שהטכנולוגיה עשויה להחליף עובדים אנושיים. Capgemini חושפת כי ארגונים מתכננים להשתמש בזמן שהתפנה לפיתוח תכונות תוכנה חדשות (50%) ולהכשיר את העובדים (47%), תוך הדגשה כי מדובר בכלי שנועד לעזור לעובדים ולא להחליף אותם. מהצד השני, צמצום מספר העובדים בעקבות השפעת הבינה המלאכותית היא הגישה הפחות פופולרית, עם רק 4% מהארגונים ששוקלים לעשות זאת.
עם זאת, עלו חששות לגבי הסיכונים הבטיחותיים והמשפטיים של שימוש בבינה מלאכותית גנרטיבית במקום העבודה. חברות מתקשות לעמוד בקצב של המגמות ודרישות העובדים. כמעט מחצית (46%) ממפתחי התוכנה משתמשים ב-GenAI, אך שני שלישים (63%) מהם מודים בשימוש בגרסאות לא מורשות, מה שעלול להוביל לאיכות נמוכה של קוד, דליפות ובעיות קניין רוחני אחרות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה