דיגיטל וטק

AMD מפתיעה: זה התחום שבו צמחו מכירותיה ב-115%

חברת השבבים פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון השני, והציגה צמיחה של 115% במכירות שבבי ה-AI למרכזי נתונים. החברה דיווחה על רווחים והכנסות שהובילו לעלייה של 8% במנייתה במסחר המאוחר. האם תמשיך לנשוף בעורפה של המתחרה אנבידיה?
רפאל בן זקרי | 
ליסה סו מנכ"לית AMD (צילום shutterstock)
חברת השבבים AMD פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון השני של השנה, והציגה הכנסות של 5.83 מיליארד דולר ורווח של 69 סנט למניה, לעומת ציפיות השוק של 5.72 מיליארד דולר ורווח של 68 סנט למניה. בתגובה לפרסום, מניית AMD עלתה ב-8% במסחר המאוחר.
החברה דיווחה על רווח נקי של 265 מיליון דולר, או 16 סנט למניה, לעומת רווח נקי של 27 מיליון דולר, או 2 סנט למניה, בתקופה המקבילה אשתקד. המכירות של AMD בתחום מרכזי הנתונים גדלו ב-115% משנה לשנה והגיעו ל-2.8 מיליארד דולר, בזכות עלייה במשלוחי שבבי ה-AI. החברה צופה שהכנסות ממרכזי הנתונים יעלו על 4.5 מיליארד דולר ב-2024, לעומת 4 מיליארד דולר שהוערכו באפריל.
קטגוריית הלקוחות של AMD, הכוללת שבבים למחשבים ניידים ושרתים, הציגה גידול של 49% משנה לשנה ל-1.5 מיליארד דולר, מה שמעיד על התאוששות בשוק המחשבים האישיים. אולם קטגוריית המשחקים של החברה דיווחה על הכנסות של 648 מיליון דולר, ירידה של 59% משנה לשנה. סגמנט המוצרים המוטמעים, הכולל מוצרים שנרכשו דרך רכישת Xilinx, דיווח על הכנסות של 861 מיליון דולר, ירידה של 41% משנה לשנה.
למרות הירידות במניות בשנת 2024, AMD ממשיכה להתחרות עם אנבידיה בתחום שבבי ה-AI, עם שאיפה להגדיל את נתח השוק שלה בשוק מרכזי הנתונים.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה