דיגיטל וטק

מיקרוסופט מכה את התחזיות: אז למה המשקיעים חוששים?

מיקרוסופט דיווחה על רווחיה לרבעון השני, עם רווח של 2.95 דולר למניה והכנסות של 64.7 מיליארד דולר. למרות זאת, מניית החברה צנחה בעקבות אכזבה מהכנסות הענן החכם Azure. מיקרוסופט ממשיכה להשקיע במיליארדים בתחום ה-AI, מה שעדיין לא מרגיע את המשקיעים
רפאל בן זקרי | 
לוגו מיקרוסופט (צילום Shutterstock)
מיקרוסופט פרסמה את הדוחות הכספיים שלה לרבעון השני של השנה, ודיווחה על רווח של 2.95 דולר למניה והכנסות של 64.7 מיליארד דולר, קרוב לתחזיות וול סטריט שעמדו על רווח של 2.94 דולר למניה והכנסות של 64.5 מיליארד דולר. לשם השוואה, ברבעון המקביל בשנה שעברה דיווחה מיקרוסופט על רווח של 2.69 דולר למניה והכנסות של 56.2 מיליארד דולר.
החברה דיווחה על צמיחה חלשה מהצפוי בעסקי הענן Azure, כאשר ההכנסות בתחום הענן עמדו על 36.8 מיליארד דולר, בהתאם לציפיות. אך ההכנסות מתחום הענן החכם, הכולל את Azure, נפלו מעט מהציפיות והגיעו ל-28.5 מיליארד דולר לעומת תחזיות של 28.7 מיליארד דולר.
למרות האכזבה מהענן החכם, ההכנסות הכוללות של מיקרוסופט עלו ב-21% משנה לשנה, והכנסות הענן החכם עלו ב-19% משנה לשנה, כאשר שירותי הבינה המלאכותית של החברה תרמו 8 נקודות אחוז לצמיחה זו.
מיקרוסופט השקיעה מיליארדים במרכזי נתונים כדי להתמודד עם ביקוש עתידי לשירותי AI, והוצאותיה עלו ב-77.6% ברבעון ל-19 מיליארד דולר. מנכ"ל החברה, סאטיה נאדלה, דחף את החברה להשקיע ב-AI בכל המוצרים, כולל מנוע החיפוש Bing ותוכנות הפרודוקטיביות כמו Word, נתמכים בטכנולוגיה של OpenAI, בה מיקרוסופט השקיעה כ-13 מיליארד דולר.
בעקבות פרסום הדוחות הרבעוניים, מניית מיקרוסופט צנחה ביותר מ-6%. למרות שהחברה הצליחה להכות את התחזיות מבחינת הכנסות ורווחים כוללים, ההכנסות מתחום הענן נפלו מהציפיות, מה שהוביל לירידה במניה במסחר המאוחר.
התוצאות השפיעו גם על מניות טכנולוגיה נוספות. מניות אמזון ירדו ב-2.3% ומניות מטא ירדו ב-3%. מניית אנבידיה התאוששה לאחר ירידה של 10%, כאשר יריבתה AMD דיווחה על תחזיות רבעוניות מעל ציפיות השוק בשל ביקוש חזק לשבבי AI.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה