רכב

מכה לאמנון שעשוע: מה גרם לשווי של מובילאיי להתרסק ב-65%?

הצד האפל של השוק הסיני: לאחר ששוק הרכב הסיני, הביא את מובילאיי לגדולה, כעת הוא גורם לה להתרסק. ההאטה בשוק ומכסים אירופיים הפילו מתחילת השנה את מניית החברה ב-65%. האם מובילאיי תצליח לצאת מהבוץ הסיני?
מערכת ice |  1
אמנון שעשוע מנכ"ל מובילאיי (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, מתוך אתר מובילאיי, shutterstock)
נכון להיום, שוק הרכב בסין נחשב לגדול ביותר בעולם וכיוצא מכך הוא היה המנוע המרכזי של חברות רבות בשוק. למורת רוחן, בשל ההאטה בכלכלה המקומית בסין והמלחמה בין סין לארה"ב הוא עובר טלטלה גדולה. 
בהמשך בחודש יולי האחרון, האיחוד האירופי הכריז על מהלך נוסף לאחר שהקפיץ את המכסים על מכוניות חשמליות מתוצרת סין, מה שגרם לצניחה חדה במכירות של המותגים כגון: MG ו־BYD. המכסים הגבוהים, צפויים לפגוע לא רק במותגים הסיניים, אלא בכל הרכבים המיוצרים במדינה.
אחד החברות שנפגעו קשות מכל המצב היא ענקית הטק הישראלית מובילאיי של פרופ' אמנון שעשוע. מובילאיי שעד לאחרונה הייתה החברה הישראלית בעלת שווי השוק הגבוה ביותר, רשמה צניחה של 65% מתחילת השנה לשווי שוק של 11 מיליארד דולר.  
מובילאיי, הפכה לחלוצה בתחום ברכב האוטונומי, אך מפרוץ המלחמה, היא סובלת מפגיעה עמוקה בביצועים העסקיים בעיקר בשוק הסיני. מובילאיי הפכה יותר ויותר תלויה בשוק הסיני ובעקבות חוזים עם יצרניות רבות הוא הזניק את הצמיחה של כלפי מעלה. אבל שורה של ביטולי חוזים גרמו להכנסות שלה לצנוח. מתחילת השנה החברה נאלצה להוריד את התחזיות כשהאחרונה עומדת על הכנסות של 1.6 מיליארד דולר ב-2024.
בתקופה האחרונה, מובילאיי חווה על בשרה את הצד האפל של השוק הסיני ובעיקר את חוסר היציבות שלו. נכון לעכשיו, התלות בו מקשה על החברה לספק תחזית סבירה לבעלי המניות ואלו מעדיפים להיפטר ממניותיה, מה שגרם לשווי שלה להתרסק. ברבעון השני של השנה החברה הציגה תוצאות מאכזבות למדי ופרופ' שעשוע, הצהיר שהוא לא צופה התייצבות בשוק הרכב הסיני גם ב־2025.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הסינים שקרנים כמו נתניהו (ל"ת)
    אביטל 09/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור