רכב

טסלה הפסידה במרוץ? היצרניות הסיניות יוצאות במהלך שובר שווין

שבע שנים לאחר השקת המכונית החשמלית הראשונה שלה, טסלה בהנהגת אילון מאסק ממשיכה לשמור על התואר כחברה המוכרת ביותר בשוק הרכב החשמלי. כעת שתיים מהמתחרות שקמו לה מכריזות על שדרוג לרכביהן שעלול לסייע להן לעקוף את טסלה במכירות | כל הפרטים
עידו מור | 
אילון מאסק (צילום shutterstock)
אפשר להגיד היום בפה מלא שבשנים האחרונות, מתרחשת בעולם מהפכה של ממש בתחום הרכב, כאשר צרכנים רבים מוכרים את מכוניות הדיזל שלהם ועוברים לנהוג על רכב חשמלי. אחת השחקניות החזקות ביותר בשוק היא יצרנית הרכבים האמריקאית טסלה שעשתה היסטוריה בשוק ורבים רואים בהשקת המודל 3 כנקודת ההתחלה של המפכה החשמלית.
בזכות העובדה שהיא הצליחה לקרוא את השוק, טסלה השכילה להבין את הדרישה שיש בפתרונות למוצרים שפועלים על אנרגיה ירוקה, והיא הפכה מחברה בינונית עם נתוני מכירות סבירים, לאחת החברות המצליחות בעולם, אשר מרוויחה סכומי עתק. כמו כן, היא גם הפכה את מנכ"ל החברה אילון מאסק, לאיש העשיר בעולם עם הון עצמי של למעלה מ-200 מיליארד דולר.
למרות תקלות שמתגלות מידי פעם ברכבי החברה, מלבד היותם סמל סטטוס הרכבים של טסלה, זכו להצלחה בשל האיכות הבלתי מתפשרת שהם מציעים. אחד מדברים שבידלו את רכבי החברה היה איכות הבטרייה שמציעה בטעינה בעמדה מהירה טווח נסיעה של 320 ק"מ תוך רבע שעה.
יצרניות רכב רבות בהן גם אלו שמגיעות מסין החלו לזהות את הפוטנציאל הטמון בנתח השוק של הרכבים החשמליים והחלו להשיק דגמים משלהן ויצרניות כמו BYD גם הצליחו לערער על מעמדה של טסלה בשוק. כעת, חלק מהיצרניות הסיניות ממשיכות בניסיונות לערער על המעמד של טסלה ומכריזות על פיתוח שובר שווין. 

טסלה ו-BYD, צילום: shutterstock
יצרנית המכוניות החשמליות הסינית Zeekr, אומנם לא מוכרת לצרכן הישראלי, אך היא הכריז היום (שלישי) על סוללות חדשות, אשר מתהדרות במהירות הטעינה הזריזה ביותר בשוק הרכב כיום. על פי נתוני החברה, הסוללות החדשות של Zeekr, מסוגלות תוך 10.5 דקות של טעינה למלא 80% מהסוללה, נתון גבוה משמעותית מזה שהטעינה המהירה של טסלה מציעה.
 
מתחרה סינית נוספת שיצאה עם פתרון לקיצור זמן הטעינה היא יצרנית הרכב הסינית Nio, שהציעה ללקוחותיה שנמצאים בשירות המנויים שלה את אפשרות להחליף את הסוללה בתחנות יעודיות בתוך שלוש דקות בלבד.
 
על כן, למרות שטסלה עדיין מחזיקה בתואר החברה המוכרת ביותר בשוק הרכב החשמלי, אין ספק שאם היא תפעל כראוי, המתחרות הרבות שיש לה יצליחו לעקוף אותה והיא עלולה לרדת למקום השני.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה