רכב
BYD, אורה או סמארט: איזו חשמלית ניצחה במבחן הסוללה?
שבע מכוניות חשמליות יצאו לדרך מראשון לציון לאילת: לכמה מהן הספיקה הסוללה לכל הדרך, ומי ממש רחוקה ממה שמבטיח היצרן?
הרכבים החשמליים הופכים פופולריים יותר ויותר בקרב הנהגים הישראלים, כאשר BYD הסיני אף תופס את המקום הרביעי בארץ ברשימת מסירות הרכבים השנה, לאחר שנמסר ל-9,027 נהגים עד סוף מאי.
בידיעות אחרונות ו-icar החליטו לבחון איזו חשמלית מבין הפופולאריות בישראל מציגה את הביצועים הטובים, ומי קרובה בהישגיה להגדרות היצרן. הרכבים שנבדקו הם BYD אטו 3, ג'ילי גיאומטרי C, קיה נירו, MG4, אורה 03, סמארט 1 וג'יפ אוונג'ר. כולן עולות בישראל פחות מ-200 אלף שקלים.
מכיוון שכמות עמדות הטעינה בישראל עדיין אינה מספקת, בולטת חשיבות הספק הסוללה של הרכב וזה אחד הדברים המרכזיים שבדק המבחן. כל המכוניות יצאו מראשון לציון לכיוון אילת לפני השעה 06:00 בבוקר, מרחק של 339 ק"מ. ברכב היה אדם אחד בלבד, ומזג האוויר היה כ-20 מעלות.
למקום האחרון במבחן הגיע ג'יפ אוונג'ר, שנעצר כבר ליד שדה התעופה רמון, לאחר 319 ק"מ, למרות שעל פי היצרן הטווח שלו 395 ק"מ. כל השש האחרות הגיעו לאילת ואף החלו את הדרך חזרה למרכז, עד שנכנעו לסוללה.
את היעד הרחוק ביותר במבחן של ידיעות, גמעה קיה נירו עם 422 ק"מ, אם כי היצרן מבטיח 460 ק"מ. למקום השני הגיעה ג'ילי גיאומטרי C עם 410 ק"מ, לעומת הבטחת יצרן של 485 ק"מ. שלישית מבחינת מרחק היתה MG4 שגמעה 396 ק"מ (לפי יצרן היעד 435 ק"מ).
עוד ב-
במקום הרביעי במבחן סמארט 1 עם 391 ק"מ (420 לפי היצרן - הכי קרובה להגדרות יצרן במבחן). במקום החמישי אורה 03 עם 390, גם לא רחוק מהבטחת היצרן, 420 ק"מ. שישית הגיעה BYD אטו 3 עם 361 ק"מ (420 לפי היצרן) ואחרונה כאמור אוונג'ר. את המבחן המלא ניתן לראות בסרטון למעלה.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה