דיגיטל וטק

אילון מאסק בתוכנית נועזת: מחשב-העל שיניע את רכבי טסלה

אילון מאסק מגביר את המאמצים בפרויקט Dojo, מחשב-העל של טסלה, שמיועד להיות אבן היסוד של אסטרטגיית ה-AI השאפתנית של החברה. מה התוכניות של טסלה ולמה מאסק כה נחוש להצליח?
רפאל בן זקרי | 
טסלה (צילום shutterstock)
אילון מאסק מקדם כבר שנים את Dojo, מחשב-על ה-AI המותאם אישית של טסלה שאמור להיות אבן היסוד של אסטרטגיית ה-AI השאפתנית של החברה. מאסק הדגיש לאחרונה את החשיבות של Dojo, וציין כי צוות ה-AI של טסלה יכפיל את מאמציו בפרויקט זה.
Dojo הוא מחשב-על שנבנה על ידי טסלה ומיועד לאימון רשתות הנוירונים של מערכת הנהיגה האוטונומית המלאה, FSD, שמותקנת בכ-2 מיליון רכבי טסלה, ומבצעת חלק ממשימות הנהיגה באופן אוטומטי אך עדיין דורשת תשומת לב מנהג אנושי. המטרה הסופית היא להשיג אוטונומיה מלאה, מה שיאפשר את שירות הרובוטקסי של טסלה. Dojo ישחק תפקיד קריטי בעיבוד וניתוח כמויות עצומות של נתוני נהיגה שנאספים על מנת לשפר ולדייק את אלגוריתמי ה-AI של טסלה.
אילון מאסק רואה בטסלה יותר מחברת רכב; הוא שואף שהיא תהיה חברה מובילה בתחום ה-AI. בניגוד למפתחות אחרות של רכבים אוטונומיים המשתמשים בשילוב של חיישנים כמו lidar, רדאר ומצלמות, טסלה מסתמכת אך ורק על מצלמות כדי ללכוד נתונים חזותיים. נתונים אלה מעובדים על ידי רשתות נוירונים מתקדמות כדי לקבל החלטות נהיגה. ראש תחום ה-AI הקודם של טסלה, אנדריי קרפת'י, תיאר גישה זו כבניית "בעל חיים סינתטי מהיסוד".
מחשב-העל של טסלה מייצג הימור נועז של החברה להוביל את עתיד הרכבים האוטונומיים המונעים על ידי AI. טסלה משקיעה רבות ב-Dojo, עם תוכניות להגדיל משמעותית את כוח העיבוד שלו. עם זאת, השגת המטרה כרוכה באתגרים טכניים ופיננסיים משמעותיים. נכון לעכשיו, Dojo פועל ומבצע משימות שימושיות, אם כי הוא עדיין לא הגיע לרמת חמשת מחשבי-העל המובילים כפי שציפו בתחילה.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה