דיגיטל וטק

אילון מאסק מעודד דיפ פייק? השיתוף שמעורר סערה

אילון מאסק שיתף בשבוע שעבר סרטון דיפ פייק של קמלה האריס, שגרם לסערה ברשתות החברתיות. הסרטון מציג את האריס בצורה מגוחכת ומעלה שאלות האם מאסק תומך בשימוש בטכנולוגיה זו, כאשר תגובות ואיומים בחקיקה מצד הדמוקרטים מגבירים את המתיחות סביב הנושא
רפאל בן זקרי |  1
אילון מאסק (צילום shutterstock)
סרטון הדיפ פייק של קמלה האריס לא פסח על אילון מאסק, ששיתף את הסרטון שהפך לוויראלי במהרה. בסרטון, מוצגת המועמדת הדמוקרטית לנשיאות אומרת דברים מגוחכים, מה שהעלה שוב לדיון את התפקיד של תוכן מזויף בהשפעה על הבחירות.
עם ההתקדמות של האריס בסקרים, נראה כי מאסק ואחרים מנסים לצייר את האריס באור שלילי, כולל באמצעות הסרטון המזויף שהמיליארדר שיתף ביום שישי עם הכיתוב "זה מדהים". הסרטון מתחיל עם טעויות בהגיית שמה וממשיך בשורה של טענות גזעניות ומידע כוזב.
לפי הפרסום ב-Gizmodo, תגובתו של מאסק לסרטון כללה לכאורה הערות גזעניות ואירוניות, וגם טענה שהסרטון הוא פרודיה חוקית בארה"ב. חלק מהדמוקרטים איימו לאסור סרטונים פוליטיים שנוצרו באמצעות בינה מלאכותית, ומושל קליפורניה הודיע כי יחתום על חוק בנושא.
זהו לא התוכן הראשון שעושה שימוש בבינה מלאכותית כדי לנסות לשכנע מצביעים. לדוגמה, בקמפיין של חבר הקונגרס דין פיליפס שהתחרה על המועמדות לנשיאות, נוצרה הקלטה מזויפת של ביידן שקראה לא להצביע. מאסק, שתומך בטראמפ למרות שבעבר לגלג עליו, מאמין שטראמפ יכול להעניק לו יתרונות כלכליים ומדיניות שונה בגבול ארה"ב-מקסיקו.
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    למה לטרוח עם הסימן שאלה?
    מירי רקב 07/2024/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    1 כן 2 הוא חוסם אקטיבית את מי שתומך בהאריס
    סגור