בעולם

סוד ההצלחה של אילון מאסק: למה הוא תמיד בכותרות?

אילון מאסק, עם טסלה ושאר חברותיו, זוכה לתשומת לב תקשורתית יומיומית. ג'ולי היימן מ-Yahoo Finance מנסה לענות על השאלה מדוע היזם השנוי במחלוקת נמצא במרכז הבמה, ואיך התנהגותו משפיעה על המדיה והציבור
רפאל בן זקרי | 
אילון מאסק (צילום shutterstock)
לא ניתן להתעלם מהשפעתו של אילון מאסק על התקשורת העולמית. בין אם מדובר בטסלה, SpaceX, xAI או X (לשעבר טוויטר), מאסק מופיע בעמודי הבית של אתרי החדשות כמעט מדי יום. אז למה הוא תמיד בכותרות?
ג'ולי היימן מ-Yahoo Finance ניסתה לענות על השאלה הזו בכתבתה "Why it's all Elon all the time: Morning Brief". היא מסבירה שמאסק וחברותיו זוכים לתשומת לב כה רבה בזכות האירועים המעניינים והחשובים שהוא יוצר, כמו הכרזותיו על משיכת התרומה לקמפיין הבחירות של טראמפ והשקעותיו החדשות במיזמי AI.
היימן מדגישה כי "מאסק צמא לתשומת לב" ומסבירה כי טסלה, אחת מהמניות המועדפות על קהל הקוראים שלה, היא יצרנית רכב חשמלי מובילה עם עסקי אגירת אנרגיה מבטיחים וחלוצה בטכנולוגיית נהיגה עצמית. המניה של טסלה נמצאת במצב ייחודי בשוק בשל הערכת השווי הגבוהה שלה, וכל אלו מושכים עניין מתמיד מהציבור ומהתקשורת.
תשומת הלב למאסק ולחברותיו מועילה לשני הצדדים: מאסק מקבל את תשומת הלב שהוא מחפש, והמדיה נהנית מהעניין הציבורי בנושאים הקשורים אליו. מחקר מראה שהתנהגותו של מאסק עשויה לעלות לו בלקוחות לטסלה, אך ההתעניינות הציבורית בו אינה פוחתת.
היימן מסכמת שהתופעה הזו לא צפויה להשתנות בקרוב. לדבריה, מערכת היחסים בין מאסק למדיה היא הדדית ומועילה לשני הצדדים: הציבור אוהב לקרוא עליו, והמדיה נהנית מההתעניינות הזו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה