רכב

אחת ולתמיד: זו יצרנית הרכבים החשמליים הגדולה ביותר בעולם

התחרות בשוק הרכבים החשמליים עולה שלב: לאחר שטסלה החזיקה זמן רב בתואר יצרנית הרכבים החשמליים הגדולה בעולם, הגיעה המתחרה הגדולה שלה מסין BYD ולקחה ממנה את התואר. כעת, בתום החצי הראשון של 2024 בחנו האם תמונת המצב השתנתה
מערכת ice | 
BYD, טסלה (צילום shutterstock)
אין ספק שהשנה החולפת הייתה לא פשוטה עבור ענקית הרכבים החשמליים טסלה. לאחר זו החזיקה זמן רב בתואר יצרנית הרכב החשמלי הגדולה בעולם, לפתע הגיחה מסין יצרנית הרכב BYD.
מלבד התחרות הגוברת מול המתחרות הסיניות, סיבות נוספות לירידה במעמד של טסלה הייתה העיכוב בהשקת הדגם המוזל שלה והעובדה שהיא לא הצליחה להגשים את ההבטחות של מנכ"ל החברה אילון מאסק בנוגע לשיפור מערכת הנהיגה האוטונומית. 
כל אלו, הביאו לכך שברבעון האחרון של 2023, היא את תואר יצרנית הרכבים החשמליים הגדולה בעולם ל-BYD הסינית. מאז, נראה שטסלה משתקמת, לצד עליות מטאוריות בשווי המנייה שלה, על פי נתוני הייצור שהיא פרסמה בדוח של הרבעון השני של השנה עולה שהיא חזרה להחזיק בתואר. 
אומנם על פי הדוחות, BYD הגדילה את נתוני המכירות של הרכבים החשמליים שלה, אך בשונה מטסלה שמייצרת רכבים חשמליים בלבד היא מציירת גם רכבים היברידים מה שמונע ממנה לעקוף בשנית את טסלה. 
במהלך החודשים אפריל, מאי ויוני מכרה BYD כ-426 אלף מכוניות חשמליות. במקביל, טסלה מכרה כ-443,960 חשמליות, כמעט 18 אלף יותר רכבים מאשר הנתון שהציגה המתחרה הגדולה שלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה