רכב

אילון מאסק וטסלה בלחץ: המלחמה בשוק הרכבים החשמליים עולה שלב

מהלך אדיר של ענקית הרכב וולקסוואגן מטלטל את שוק הרכבים החשמליים ומכניס את אילון מאסק וחברת טסלה ל"כוננות ספיגה". הענקית הגרמנית תשקיע סכום עתק ביצרנית הצעירה מארצות הברית ותעלה את המלחמה על ה'חשמליות' מדרגה נוספת
מערכת ice | 
אילון מאסק (צילום freepik, יוטיוב/ TED)
חברת ריביאן האמריקאית נוסדה בשנת 2009 ובסיסה נמצא בקליפורניה שבארצות הברית. החברה נמצאת בבעלותם של חברת אמזון של ג'ף בזוס והמשקיע בן ה-80 עבדול לאטיף ג'מיל. החברה נחשבת למתחרה עזה של טסלה, במיוחד בשוק האמריקאי וכעת התחרות הזו מקבלת תפנית דרמטית נוספת, לאחר שרבים כבר חשבו שהחברה הגיעה לקריסה.
אילון מאסק ודאי לא רגוע, בלשון המעטה, מהדיווח שהתפרסם היום (רביעי) ברשת BBC, בדבר ההשקעה הענקית של חברת הענק וולקסוואגן הגרמנית, בגובה של 5 מיליארד דולר, בחברת ריביאן. העסקה הענקית תאפשר לשתי החברות לשתף פעולה ולחלוק מידע מקצועי וטכנולוגיות חדשות. מנייתה של חברת ריביאן קפצה בכ-50% מאז פרסום הדיווח הדרמטי.
העיתוי של ההשקעה לא יכול להיות גרוע יותר מבחינתם של טסלה ואילון מאסק, מאחר ורק לאחרונה הם הודיעו על ביצוע ריקול ענק בארצות הברית, של כמעט כל דגמי הסייברטראק החדשים, שהושקו במדינה בקול תרועה רמה. המהלך של היצרנית הגרמנית אינו מפתיע, בטח לא לאור החלטת האירופאים להעלות בעשרות אחוזים את המס על הרכבים החשמליים הסיניים.
כנראה שהגרמנים לא חיכו וחיפשו להשקיע במקום בו השוק לא מתנגש עם האיחוד האירופי ועם האמריקאים, להפך, ההשקעה בריביאן מהווה אפשרות אדירה לחברה האמריקאית "לנגוס" בעוד נתחים בשוק האמריקאים ולהוות תחרות של ממש לטסלה, הן בטכנולוגיה והן במחיר.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה