השוק

טסלה ואילון מאסק בצרות? 14% מכל העובדים פוטרו ב-2024

מהפכת הייעול בטסלה: הפיטורים המסיביים והאסטרטגיה החדשה של אלון מאסק, לחברה נותרו כ-121,000 עובדים ברחבי העולם, כולל עובדים זמניים. מהלך זה מסמן שינוי דרמטי באסטרטגיית הצמיחה של טסלה, שעד לא מזמן הייתה מזוהה עם התרחבות מהירה וגיוס נרחב
מערכת ice |  1
אילון מאסק (צילום shutterstock, יוטיוב/ tesla)
טסלה, ענקית הרכב החשמלי המובילה בעולם, עוברת טלטלה משמעותית תחת הנהגתו של אילון מאסק. לפי דיווח חדש של CNBC, המבוסס על מסמכים פנימיים של החברה, טסלה צמצמה את כוח האדם שלה בכ-14% מתחילת השנה, מה שהותיר אותה עם כ-121,000 עובדים ברחבי העולם, כולל עובדים זמניים.
מהלך זה מסמן שינוי דרמטי באסטרטגיית הצמיחה של טסלה, שעד לא מזמן הייתה מזוהה עם התרחבות מהירה וגיוס נרחב. מאסק, בשיחה עם משקיעים באפריל, חשף את הסיבה מאחורי המהלך: "הגענו לרמת חוסר יעילות של 25-30% אחרי תקופה ארוכה של שגשוג שהחלה ב-2019," אמר המנכ"ל הכריזמטי. "עכשיו הוא הזמן לארגן מחדש את החברה לקראת שלב הצמיחה הבא".
אך מה שמעניין במיוחד הוא האופן שבו טסלה מנהלת את תהליך הייעול. במקביל לפיטורים, החברה מיישמת אסטרטגיה של תמרוץ העובדים הנותרים. ב-17 ביוני, מאסק שלח מייל לכל העובדים ובו הבטיח "סקירה מקיפה ומענקי אופציות על ביצועים יוצאי דופן". זהו מהלך מעניין, המשלב בין צמצום כוח האדם לבין השקעה בהון האנושי הנותר.
עם זאת, נראה כי הדרך לייעול אינה חפה מטעויות. במקרה אחד לפחות, טסלה נאלצה לשכור מחדש חלק מהעובדים שפוטרו מצוות פיתוח הטעינה המהירה, מהלך המעיד על האתגרים בניהול תהליך שינוי כה מקיף.
השאלה המרכזית העולה היא: האם אסטרטגיית הייעול החדשה של טסלה תצליח לשמר את מעמדה המוביל בשוק הרכב החשמלי העולמי? התשובה לכך תלויה במידה רבה ביכולתה של החברה לאזן בין צמצום עלויות לבין שמירה על חדשנות ויעילות תפעולית.
בעוד שהתעשייה כולה עוקבת בדריכות אחר המהלכים של טסלה, ברור כי החברה נמצאת בנקודת מפנה משמעותית. האם מאסק יצליח להוביל את טסלה לעידן חדש של צמיחה יעילה יותר? או שמא הפיטורים הנרחבים יפגעו ביכולת החדשנות והייצור של החברה? התשובות לשאלות אלו עשויות לעצב מחדש לא רק את עתידה של טסלה, אלא את כל תעשיית הרכב החשמלי העולמית.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מצד אחד פיטורים מצד שני מיליארדים לאלון
    מירי רקב 06/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העיקר אישרו למאסק מיליארדים בונוס אחרי שהיה צריך לפטר עשרות אלפים..
    סגור