השוק

טסלה מזנקת מעל 9% ביום - וזו הסיבה

טסלה פרסמה את נתוני המכירות והמסירות של כלי הרכב מתוצרתה והמספרים היו פשוט טובים; טובים מהתחזיות של האנליסטים לפחות והמשקיעים מגיבים בהסתערות על המניה שטסה ביותר מ-9% ביום
ניצן כהן | 
אילון מאסק חוגג (צילום shutterstock, אינסטגרם/ אילון מאסק)
מניית טסלה מזנקת במסחר היום בוול סטריט ביותר מ-9% וזאת לאחר שהחברה דיווחה על נתוני המכירות והמסירות של כלי הרכב מתוצרתה. מהנתונים עולה כי טסלה מסרה כמעט 444 אלף כלי רכב ברבעון השני של השנה, בעוד התחזיות צפו למסירות בהיקף של 439 כלי רכב ואילו מחקר עצמאי העריך שהחברה תצליח למסור "רק" 223 אלף כלי רכב.
מאז חודש מאי מניית טסלה מדשדשת כשבתחילת חודש מאי היא נסחרה ברמה של 194.05 דולר ואילו היום היא עולה ונסחרת כאמור ברמה של 229.6 דולר למניה.
טסלה סבלה בחודשים האחרונים מנתונים שהצביעו על ירידה במחיר המכירה הממוצע של מכוניות שלה ומשיבושים בשרשרת האספקה שהחלה בשריפה במפעלי החברה בגרמניה ונמשכה בבעיות במשלוחים בשל המלחמה במזרח התיכון שהביאה לשיבושי הובלה בים.
כך או אחרת, אם החשש היה שטסלה תתקשה להשיב את קצב מכירת המכוניות וקצב המסירות לרמות "הנורמליות" שלהן הרי שהיום הדיווחים מדברים על התאוששות בקצב מכירת המכוניות מה שמאפשר להניח כי קצב המכירות מתאושש גם הוא.
טסלה סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם הכנסות של 21.3 מיליארד דולר לעומת 25.1 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של 2023. הרווח התפעולי של החברה נחתך ברבעון הראשון של השנה ביותר מחצי והסתכם בכמיליארד דולר זאת בהשוואה ליותר מ-2 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של 2023.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה