השוק

מובילאיי ברבעון חלש: ירידה בהכנסות והפסד תפעולי של 94 מיליון דולר

מובילאיי רושמת עוד רבעון חלש: נראה שמסוף שנה שעברה החברה שהייתה פעם עם שווי שוק של 50 מיליארד דולר רק ממשיכה לרדת. כעת, היא מציגה תוצאות חלשות ברבעון שכוללות ירידה בהכנסות והפסד תפעולי של 94 מיליון דולר
מערכת ice | 
אמנון שעשוע מנכ"ל מובילאיי (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, מתוך אתר מובילאיי, shutterstock)
בזכות הפיתוח החדשני שלה שהביא למהפכה בתחום הרכב מובילאיי הישראלית, הפכה לשם מוכר כמעט בכל בית בישראל. בשנת 2017, החברה רשמה שיא כאשר היא נמכרה בסכום עתק של 15.3 מיליארד דולר לאינטל.
מאז, נראה כי החברה מצאת בירידה שמושפעת מהאטה שנרשמה בשוק הרכבים החשמליים בסין והצטברות של מלאי מערכות הסיוע לנהג שפיתחה, מה שגרם לחברת בהנהגת פרופ' אמנון שעשוע, לרשום רבעון נוסף של ירידה.
הכנסות החברה במהלך הרבעון השני עומדות על כ-439 מיליון דולר, ירידה של 3% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. כמו כן, לזכותה יאמר שאל מול הרבעון הקודם שהיה חלש במיוחד, מובילאיי הצליחה להתאושש ולהגדיל את ההכנסות ב-84%. 
גם בצד התפעולי, החברה רושמת עוד רבעון קשוח כאשר היא מסיימת את הרבעון עם הפסד תפעולי של 94 מיליון דולר - כמעט פי שלושה מהנתון שנרשם ברבעון השני של 2023.  רושמת מובילאיי עוד רבעון קשה עם הפסד תפעולי של 94 מיליון דולר, כמעט פי שלושה לעומת הרבעון המקביל. 
בשל רצף של תוצאות לא טובות במיוחד החברה החליטה להנמיך את התחזיות שלה למחצית השנייה של 2024. החברה צופה כעת להכנסות בגבוה של 1.6 מיליארד דולר בסיכום השנתי, ירידה משמעותית לעומת התחזית הקודמת אשר עמדה על 1.8 מיליארד דולר. כעת בצל נתוני הדו"ח המאכזבים, מניית מובילאיי מתרסקת ב-9% בטרום פתיחה בוול סטריט.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה