השוק

למה דרום קוריאה דורשת הקלות מס מארה"ב?

לאחר שממשלת ארה"ב העבירה חוק שמטרתו לקדם אנרגיה ירוקה והפחתת פליטת גזי חממה באמצעות שימוש ברכבים חשמליים, ממשלת דרום קוריאה דורשת מארה"ב לתקן את החוק ולהעניק לה הקלות מס
מערכת ice | 
שגריר דרום קוריאה בארהב (צילום ויקיפדיה)
לפני כשלושה חודשים ממשלת ארה"ב, בהובלתו של הנשיא ביידן, העבירה חוק חדש שמטרתו להפחית את האינפלציה ולחזק את התעשיות הירוקות במדינה. כפי שמומחים רבים צפו, חוק הפחתת האינפלציה הינו פתח ללא מעט בעיות ואכן החוק גרר עמו הרבה ביקורות. כעת, חודשים ספורים לאחר שהועבר מסתבר כי למי שיש בעיה לא קטנה אתו היא דווקא ממשלת דרום קוריאה.
על פי דיווחים חדשים באתר CNBC גורמים רשמיים מטעם ממשלת דרום קוריאה, ביניהם שגריר המדינה בארה"ב, נמצאים בשיחות מעמיקות עם נציגי הממשל האמריקאי בנוגע לרגולציות המחמירות במסגרת החוק על שוק הרכבים החשמליים. הסיבה לכך היא כמובן העובדה שחברות דרום קוריאניות רבות, דוגמת טויוטה, מייצרות רכבים חשמליים על אדמת ארה"ב במפעלים מיוחדים, אך נכון לעת זו הם לא זכאים להטבות המס שכן מוקנות לחברות אחרות בעקבות החוק החדש.
על פי הדיווחים, התוצר הקוריאני לא מוכר על פי החוק החדש היות ולא כול התוצר שלו מגיע מאזור צפון אמריקה, היות ועל פי החוק הוא חייב להיות מיוצר שם על מנת לקבל הטבות מס. בהתאם לכך, היות ואין הכרה, החברות הקוריאניות "מפסידות" כ- 7.5 אלף דולר במענקים.
בהתאם לכך מסר שגרירה של דרום קוריאה בארה"ב, צ'ו טיי-יונג, כי שני הצדדים בוחנים יחדיו פתרונות קטנים וגדולים וכי שני הצדדים הם בעלי כוונות טובות ורצון מלא להגיע לפתרון עבור כל אחד. בעת זו הביקורת מצד דרום קוריאה נבעה בעיקר מעצם העובדה שלשתי המדינות יש הסכם סחר חופשי ביניהן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה