השוק

לידר: הדרך של ארה"ב להיכנס למיתון - עוד ארוכה

הכלכלן יונתן כץ מבית ההשקעות לידור שוקי הון מעריך היום שהכלכלה האמריקאית תיכנס למיתון לא לפני הרבעון השני של השנה הבאה; כץ מעריך שהריבית בארה"ב תעלה ברצף עד לרמה של 4.25% בתום הרבעון הראשון של השנה הבאה
ניצן כהן | 
יונתן כץ (צילום צביקה דור, shutterstock, פלאש 90)
"הדרך של ארה"ב להיכנס למיתון עוד ארוכה" אומר היום הכלכלן הבכיר יונתן כץ מבית ההשקעות לידר שוקי הון. להערכת כץ, שוק העבודה ולחצי השכר יכולים לעמוד בפני עליית הריבית כך שלמעשה, ואם בכלל, כניסה למיתון בארה"ב תרחש בתום המחצית הראשונה של השנה הבאה.
כץ מעריך שיו"ר הפדרל ריזרב נחוש להילחם באינפלציה ולכן יעלה את הריבית בסוף החודש ב-0.75%. שתי הפגישות הבאות של ועידת השוק הפתוח (ה-FOMC) יסתיימו עם העלאת ריבית של 0.5% בכל פעם. ריבית הפד, להערכת כץ, תנוע בסוף השנה בטווחים של 3.5% עד 3.75% ותנוע בטווחים של 4% עד 4.25% בתום הרבעון הראשון של השנה הבאה.

דו"ח התעסוקה לחודש יוני התפרסם בסוף השבוע והצביע על נתונים טובים של הכלכלה האמריקאית. בסיכומו של חודש נוספו 372 אלף מועסקים חדשים בארה"ב וזאת בעוד הצפי היה ל-252 אלף "בלבד". השכר השעתי הממוצע עלה בחודש יוני בשיעור של 0.3% מה שמייצר עלייה בקצב שנתי של 5.1%. יחד עם זאת, אומר כץ שהשכר הריאלי ירד ולכן במבט קדימה הרי שנראה כי השכר הריאלי צפוי לעלות ולתמוך בצריכה הפרטית.
באשר לכלכלה הישראלית, מעריך כץ שמדד חודש יוני עלה ב-0.5% ומדד חודש יולי יעלה ב-0.8% כך שלטווח של 12 חודשים קדימה האינפלציה תנוע סביב ה-3.4% כשבשנת 2023 תסתכם האינפלציה ב-2.5%, כלומר עמוד בתוך יעד יציבות המחירים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה