השוק

קורונה? חברות הטכנולוגיה חוגגות על המשבר וזו מי שהכניסה הכי הרבה ברבעון האחרון

כנראה שיש חברות בעולם שלא רק שלא נפגעו מהמשבר הכלכלי העולמי אלא הביאו לגידול בהכנסות שלהן. גוגל, אמזון, אפל ופייסבוק הכניסו ברבעון האחרון ביחד 228 מיליארד דולר, אבל מי בראש הרשימה?
יהודה לוינגר | 
דוחות פייסבוק, אמזון, גוגל ואפל (צילום פייסבוק/מארק צוקרברג, ג'ף בזוס, ויקיפדיה)
בעוד משבר הקורונה פקד עסקים רבים ברחבי העולם, חברות הטכנולוגיה ניצלו את המשבר הכלכלי והעלייה בשימוש בטכנולוגיה בעבודה מהבית ורשמו הכנסות של עשרות מיליארדי דולרים עם גידול ברווחים שהפתיע אפילו אותם.
חברות הענק: גוגל, פייסבוק, אמזון ואפל פרסמו את הכנסותיהן מהרבעון האחרון, והציגו נתוני הכנסות כוללים בשווי של 228 מיליארד דולר. אמזון של ג'ף בזוס רשמה גידול של כמעט 40% מה שמביא לגידול הגבוה ביותר לחברה מזה עשור.
פייסבוק עלתה על המוקד בכל הקשור לבחירות בארצות הברית, יחד עם טוויטר, כאשר פעלו לצנזורה של דיווחים נגד המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן. מניית טוויטר אמנם זינקה ב-147% מאז תחילת המשבר אי שם במרץ, אבל מצבה הפיננסי בעייתי מאוד עקב הירידה החדה בהיקף הפרסום הדיגיטלי בפלטפורמה שלה. אולי זו גם הסיבה שפייסבוק של מארק צוקרברג היא הרביעית בלבד מבין חברות הטכנולוגיה המכניסות ביותר.  ברבעון האחרון הכניסה הרשת החברתית 21 מיליארד דולר בלבד.
אז איזו חברה עם ההכנסות הגבוהות ביותר? במקום הראשון אמזון עם לא פחות מ-96 מיליארד דולר, בפער ניכר מאפל של טים קוק במקום השני עם 65 מיליארד דולר. סונדאר פיצ'אי מנכ"ל גוגל הביא לחברה שלו הכנסות ברבעון האחרון של 46 מיליארד דולר, ובמקום, הרביעי, כאמור, פייסבוק עם 21 מיליארד דולר.
אמזון לא רק הכניסה הכי הרבה, אלא גם הכפילה את כמות העובדים שלה מאז. בשנת 2020 לחברה היו לא פחות מ-1,125,300 מועסקים - גידול מרשים אל מול מספר העובדים בשנת 2019 אז היו "רק" 750 אלף  מועסקים. מספרים יפים בהינתן שאי שם בשנת 2002 באמזון עבדו 7,500 איש.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה