השוק

גילוי מוקדם וגם משתלם: בסטארטאפ הזה השקיעו שני האנשים העשירים בעולם

מנכ"ל אמזון ג'ף בזוס ומייסד מיקרוסופט ביל גייטס שווים יחד יותר מ-300 מיליארד דולר, ושניהם השקיעו בסטארטאפ שמפתח בדיקת דם לאיתור מוקדם של סרטן. החברה גייסה עד כה 2 מיליארד דולר והגישה תשקיף לקראת הנפקה ראשונית בנאדס"ק
רועי בהריר-פרל |  1
ג'ף בזוס ביל גייטס (צילום אינסטגרם ויקיפדיה)
מנכ"ל אמזון ג'ף בזוס ומייסד מיקרוסופט ביל גייטס - שני האנשים העשירים בעולם על פי מדד בלומברג, שהונם המשותף נאמד ביותר מ-300 מיליארד דולר - מושקעים בסטארטאפ הביוטק Grail שמפתח בדיקת דם לאיתור מהיר של סרטן והגישה בשבוע החולף תשקיף לקראת הנפקה ראשונית בנאסד"ק.
מדובר בחברה שמכוונת גבוה מאוד: רבים וטובים ניסו, ועדיין מנסים, לפתח בדיקת דם כזאת, שתחליף ביעילות את הביופסיה, המגלה סרטן רק בשלב מאוחר יחסית. אם וכאשר היא תצליח בכך, שוויה צפוי להיות כמה עשרות מיליארדי דולרים. בזוס (מקום 1 בין עשירי העולם, 184 מיליארד דולר) וגייטס (מקום 2, 122 מיליארד דולר), השקיעו בה לפני כארבע שנים 100 מיליון דולר כל אחד ועד כה החברה גייסה בסך הכל 2 מיליארד דולר, כשבין המגייסים נמצא גם תאגיד הפארמה הענק ג'ונסון אנד ג'ונסון.
עם זאת, הסיכון שהמשקיעים היוקרתיים הללו לוקחים בגרייל גדול מאוד - במיוחד נוכח הנתונים הפיננסיים העגומים של חברת ההזנק בשנה האחרונה. גרייל הפסידה יותר מ-136 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2020 - זינוק של 17% בהפסדים לעומת התקופה המקבילה אשתקד (אז היא הפסידה 117 מיליון דולר). בהיעדר מוצר מוכן, או אופק כלשהו לאחד כזה, החברה שקועה עמוק בהוצאות על מחקר, פיתוח וניסויים קליניים, ומטבע הדברים אינה רווחית.
גרייל מודעת היטב למצבה ובתשקיף שהגישה היא ציינה בכנות כי היא לא אופטימית במיוחד בנוגע לעתיד הקרוב. "מעולם לא יצרנו רווחים מהמוצרים שלנו ואנחנו לא מצפים שום הכנסות בטווח הזמן הקצר כדי לאזן את ההוצאות התפעוליות שלנו - ולא בטוח שאי פעם נגיע לשם", הודתה החברה. הפסד של 100 מיליון דולר לא ישלח את בזוס וגייטס לרחוב, כמובן. למעשה, אפשר בהחלט להניח כי הפוטנציאל של גרייל, שממשיכה לדהור אל היעד הנכסף, אף יביא להרחבת ההשקעות שלהם בחברה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שטויות
    דורון 09/2020/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הם מרווחים גל שעה 5 מליון דולר מה זה בשבילם כלום
    סגור