השוק

וורן באפט נחשף: אלה המניות שהוא הכי מאמין בהן. האם כדאי לקנות אותן?

המשקיע האגדי אמנם טומן את ידיו בתחומים מגוונים, אבל תיק ההשקעות של בקרשייר האת'ווי, שלא מזמן חצתה את רף טריליון הדולר, מושקע לאורך שנים בעיקר בארבע מניות
שרון בירקמן | 
וורן באפט (צילום shutterstock, flickr/ Fortune Live Media)
וורן באפט מכהן כמנכ"ל בקשייר הת'אוויי קרוב לשישים שנה, שבהן ערך המנייה רשם תשואה מצטברת של מעל 5,500,000%. לפני כחודשיים חצתה חברת ההחזקות את רף טריליון הדולר בשווי שוק והפכה לחברה הלא-טכנולוגית הראשונה בוול סטריט לרשום את ההישג. פילוסופיית ההשקעה של באפט, שאיפשרה את ההצלחות האלה סוקרה בהרחבה במשך השנים. העקרונות שלו כוללים השקעה במניות של עסקים רווחיים ובעלי שם וניהול חזק, עם יתרונות תחרותיים מוגדרים ותכניות השבה של הון. 
מה שפחות ידוע הוא שחלק מהותי בהצלחה ארוכת הטווח של באפט נובע דווקא מההחלטה לרכז את תיק ההשקעות של החברה. ברקשייר אמנם משקיעה בעשרות מניות וקרנות, אך מעל 60% מהתיק (כ-176.4 מיליארד דולר) מושקעים בארבע מניות עיקריות.
אפל: 84.5 מיליארד דולר (30.9% מהנכסים המושקעים)
ענקית הטכנולוגיה אפל היתה ההחזקה הגדולה ביותר בתיק של ברקשייר במשך שנים, אבל מאז אוקטובר 2023 באפט וצוותו מכרו מעל 515 מיליון מניות אפל וצמצמו את החזקותיהם בחברה ל-400 מיליון מניות בלבד.
במפגש השנתי של בעלי המניות של ברקשייר במאי השנה באפט הצביע על הסיכון שבהעלאת מס החברות כהסבר למכירת מניות אפל, במטרה לנעול רווחים במיסוי נמוך יותר. 
אמריקן אקספרס: 35.11 מיליארד דולר (12.54% מהנכסים המושקעים)
ספקית שירותי האשראי אמריקן אקספרס זינקה למקום השני בתיק של ברקשייר. באפט מעריך את החברה בשל היותה מחזורית ועמידה בתקופות מיתון קצרות. אמריקן אקספרס היא גם מפעילת כרטיסי האשראי השלישית בארה"ב וגם מספקת הלוואות דרך כרטיסי האשראי שלה, כך שהיא נהנית מדמי שימוש וגם מרווחי ריבית.
בנוסף, אמריקן אקספרס נחשבת לעמידה יחסית במיתון בזכות חוג לקוחות עם הכנסות גבוהות שאינם נוטים לשנות את דפוסי הצריכה גם בתקופות כלכליות קשות.
בנק אוף אמריקה: 31.3 מיליארד דולר (11.58% מהנכסים המושקעים)
באפט וצוותו מכרו מאז יולי כ-266 מיליון מניות בנק אוף אמריקה, בדומה לצעדים שביצעו עם ההחזקות באפל. 
תקופות התרחבות כלכלית מאפשרות לבנק לגדול בצורה אחראית לאורך זמן. בנק אוף אמריקה רגיש לשינויים בריבית, וכשהפד העלה את הריבית ב-525 נקודות בסיס, זה הגדיל את רווחי הריבית נטו של הבנק ברבעון. באפט מעריך את תכנית השבת ההון של הבנק, הכוללת רכישות חוזרות ודיבידנדים כשהמשק נמצא בצמיחה.
קוקה קולה: 25.46 מיליארד דולר (9.09% מהנכסים המושקעים)
מניית קוקה קולה היא ההחזקה הרציפה הארוכה ביותר של באפט, מאז 1988. לבאפט יש משיכה למוצרי צריכה בסיסיים ויצרנית המשקאות הקלים מספקת תוצאות תפעוליות יציבות.
קוקה קולה פועלת כמעט בכל מדינה עם מותג שהוא אחד המוכרים והנמכרים בעולם. באפט מעריך את הדיבידנד שהחברה מחלקת לבעלי המניות שלה, שהוגדל במשך 62 שנים רצופות. הדיבידנד השנתי של קוקה קולה כמעט מכפיל את ההשקעה של ברקשייר כל 21 חודשים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה