השוק

חברת ברקשייר האת'וויי של וורן באפט חוצה את רף טריליון הדולר

חברת האחזקות, ברקשייר האת'וויי, חצתה את רף טריליון הדולר בשווי שוק והפכה לחברה הלא-טכנולוגית הראשונה בוול סטריט שמגיעה להישג. עתודות המזומנים של החברה מגיעות ממכירת אחזקות גדולות באפל ובנק אוף אמריקה

מערכת ice | 
ברקשייר האתווי (צילום shutterstock)
מניית ענקית ההשקעות, ברקשייר האת'וויי, עלתה ב-0.8% במסחר בוול סטריט אמש (רביעי) וחצתה לראשונה את שווי טריליון הדולר במסחר המוקדם. החברה נכנסת למועדון האקסקלוסיבי בו נמצאות ענקיות טכנולוגיה.
אבן הדרך בשווי המנייה משקפת את אמון המשקיעים בחברה הרב-תעשייתית של וורן באפט. מאז כניסתו של באפט לתפקיד, מניות ברקשייר עלו ביותר מ-5,600,000%. זה בערך 20% בשנה, כמעט כפול מהרווח השנתי ב-S&P 500
החברה של באפט מצטרפת כאמור למועדון המכובד של שש חברות אמריקאיות אחרות - כולן קשורות למגזר הטכנולוגיה - בשווי של יותר מטריליון דולר: אפל, אנבידיה, מיקרוסופט, אלפבית האב של גוגל, אמזון ומטא פלטפורמס (פייסבוק).
באפט, שיחגוג 94 ביום שישי, מכהן כיו"ר ברקשייר האת'וויי מאז 1970 והפך אותה מחברת טקסטיל כושלת לאחת החברות הכי יקרות בעולם עם השקעות בעשרות עסקים מתחום הכלכלה "הישנה" כמו ביטוח רכב Geico, רכבת BNSF, Berkshire Hathaway Energy, נעלי ריצה של ברוקס, גלידת Dairy Queen, סכיני ג'ינסו ואנציקלופדיית World Book.
העסקים התפעוליים הניבו לחברה רווח של 22.8 מיליארד דולר במחצית הראשונה של השנה, עלייה של 26% לעומת 2023.
לברקשייר יש תיק מניות עצום גם לאחר שמכרה עשרות מיליארדי דולרים של אפל ובנק אוף אמריקה, המכירות הן הסיבה העיקרית לכך שמאגר המזומנים של ברקשייר, זינק ל-276.9 מיליארד דולר נכון ל-30 ביוני 2024. ברקשייר מחזיקה כעת יותר שטרות חוב ממשלתיות קצרות טווח מאשר הבנק הפדרלי.
באפט עדיין מחזיק ביותר מ-14% מברקשייר למרות שתרם מעל למחצית ממניותיו לצדקה מאז 2006. הונו המוערך ב-146 מיליארד דולר הופך אותו לאדם השישי בעושרו בעולם, לפי הערכות פורבס.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה