השוק

בזכות ההכנסות מהריבית: מניית ג'יי.פי מורגן עולה ב-5%

מניית ג'יי.פי מורגן, אחת המניות ה"גרועות" של ספטמבר, עלתה ב-5% לאחר שהחברה פרסמה תוצאות רבעון שלישי טובות מהצפוי, בעיקר בזכות הכנסות מריביות
שרון בירקמן | 
ג'יי.פי. מורגן (צילום flickr/ Gideon Benari)
ג'יי.פי מורגן פרסם את תוצאות הרבעון השלישי, עם רווח למניה של 4.37 דולר, לעומת תחזית אנליסטים של 4.01 דולר, והכנסות של 43.32 מיליארד דולר, לעומת תחזית של 41.63 מיליארד דולר. הבנק דיווח על ירידה של 2% ברווחים ל-12.9 מיליארד דולר, אך ההכנסות צמחו ב-6%. ההכנסות מריבית נטו עלו ב-3% ל-23.5 מיליארד דולר, לעומץ תחזית של 22.73 מיליארד דולר. זאת, בעיקר הודות לרווחים מהשקעות וצמיחה בהלוואות כרטיסי אשראי.
הבנק נהנה גם מעלייה בפעילות חטיבת וול סטריט שלו: עמלות הבנקאות להשקעות עלו ב-31% והמסחר במניות קפץ ב-27%. הכנסות ממסחר באג"ח נותרו יציבות, אך עדיין עקפו את התחזיות.

המנכ"ל ג'יימי דיימון ציין כי הבנק הצליח לעמוד בציפיות למרות אתגרי השוק והזהיר מהשפעותיהם של סיכונים גיאופוליטיים ורגולציה מוגברת. דיימון קרא לבחון מחדש את החקיקה הפיננסית הקיימת כדי לאזן בין שמירה על מערכת פיננסית יציבה וצמיחה כלכלית.
הבנק העלה את התחזיות לשנת 2024 עבור הכנסות מריבית נטו, הצפויות להגיע לכ-92.5 מיליארד דולר, והורי את התחזיות להוצאות השנתיות לכ-91.5 מיליארד דולר.
הבנק דיווח על הפרשות בסך 3.1 מיליארד דולר להפסדי אשראי, מעל התחזיות. על פי הפרסום של הבנק, הצרכנים נשארים במצב כלכלי טוב והגידול בעתודות קשור לצמיחת ההלוואות בכרטיסי האשראי, ולא להיחלשות הצרכן.
בחודש ספטמבר הוריד בנק מורגן סטנלי את ההמלצה למניית ג'יי.פי מורגן בעקבות ירידה של 7%. מניית הבנק עלתה השנה בכ-25% ועקפה את מדד הבנקים KBW שעלה ב-20%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה