השוק

מניית JP מורגן איבדה 7% בחודש אחד ומורגן סטנלי מוריד את ההמלצה

במורגן סטנלי אומרים היום כי בעוד JP מורגן הייתה המניה המועדפת על המשקיעים כל עוד הריבית הייתה גבוהה הרי שהמגמה הזו פועלת פועלת לרעתה כשהרוח מכיוון הפד משתנה; מורגן סטנלי הורידו את ההמלצה למניה לתשואת שוק
ניצן כהן | 
ג'יימי דיימון (צילום shutterstock, ויקיפדיה/ Flickr-The Global Financial Context)
אחת המניות ה"גרועות" בחודש ספטמבר בסקטור הבנקאות האמריקאי הייתה מניית JP מורגן שאיבדה 7% בחודש אחד וזה לא מעט למנייה של בנק בסדר גודל כמו JP מורגן. במורגן סטנלי הגיבו היום בהורדת המלצה לבנק ושם הם אומרים כי מניית JP מורגן עדיין נסחרת ב-6% מתחת למחיר היעד שלה אבל זה הזמן להוריד את ההמלצה מתשואת יתר לתשואת שוק.
האנליסטים של מורגן סטנלי מנמקים את הורדת ההמלצה בכך שבשנתיים בהן הריבית בעולם הייתה גבוהה הביצועים של JP היו בין הטובים בסקטור והתהליך הזה פועל בדיוק הפוך.
וזה אומר שכשהריבית מתחילה לרדת והאינפלציה מתחילה להיכנס לשליטה והחשש מפני סוג של האטה כלכלית ('נחיתה רכה') הולך ועולה הרי שאנחנו מדברים על סיטואציה בה הרווחיות של JP תהיה נמוכה יותר וזה אומר הרבה על הדיווידנד שהיא תשלם ולכן יש צורך לבצע התאמות במחיר המניה.
האנליסטים של מורגן סטנלי מדגישים שהם לא מורידים את ההמלצה למכירה אלא לטענתם, כדאי למשקיעים להמתין עוד קצת לפני שהם קונים מניות נוספות של JP מורגן.
נציין רק כי מחודש ספטמבר 2022 ועד חודש ספטמבר 2024 מניית JP מורגן הכפילה את מחירה כלומר בספטמבר 2022 היא נסחרה במחיר של כ-104 דולר ואילו היום, אחרי הירידה החודשית של ה-7% היא נסחרת במחיר של 209.29 דולר שזו תשואה לא רעה בכלל למשקיעים שעל הדרך קיבלו בשנים האלה גם דיווידנדים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה